تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 22:48
کد خبر : 11684

نیاز بورس به حمایتی فراتر از تنفس مصنوعی

نیاز بورس به حمایتی فراتر از تنفس مصنوعی

رشد ۲۱ هزار واحدی روز دوشنبه ۱۰آبان واکنش امروز بازار سرمایه به مواضع حمایتی دولتی‌ها از بورس بود که باعث شد شاخص کل به یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد برسد. دلار اما با کاهش حدود ۷۰ تومانی در میانه کانال ۲۷ هزار تومانی قرار گرفت.   ریزش‌های اخیر بورس که وعده رئیس‌جمهوری و معاون

رشد ۲۱ هزار واحدی روز دوشنبه ۱۰آبان واکنش امروز بازار سرمایه به مواضع حمایتی دولتی‌ها از بورس بود که باعث شد شاخص کل به یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد برسد. دلار اما با کاهش حدود ۷۰ تومانی در میانه کانال ۲۷ هزار تومانی قرار گرفت.

 

ریزش‌های اخیر بورس که وعده رئیس‌جمهوری و معاون اقتصادی او برای سامان این بازار را به همراه داشت در شرایطی بود که رئیسی در یکی از اولین بازدیدهایش به تالار بورس رفت اما اوضاع به گونه‌ای رقم خورد که حتی اصولگرایان زبان به انتقاد از دولت گشودند.

 

دیروز نماینده اراک خطاب به وزیر اقتصاد توئیت کرد: آقای خاندوزی مردم چطور باید بگویند وضع ‎بورس خراب است؟ با تنفس مصنوعی هم دیگر برنمی‌گردد.

 

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه دو سیگنال مهم روند شاخص را تغییر داد. صبح امروز جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بازار سرمایه روند منفی و صف‌ فروش بازار را تغییر داد. از طرف دیگر رئیس سازمان بورس هم در گفتگوی تلویزیونی خود گفت از امروز شاخص بورس مثبت می‌شود.

 

و اما درباره اینکه روند بورس از فردا چه تغییری خواهد کرد تحلیلگران دیدگاه‌های گوناگونی ارائه داده‌اند.

 

برخی از کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند در کل اخباری که مبنی بر حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو، تثبیت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و به طور کلی پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد در جلسه امروز بورس سیگنال‌هایی مثبت است و در صورتی که به سرانجام برسد می‌تواند ترس و فروش غیرمنطقی در بازار را کاهش دهد.

 

در صورتی که اقدامات حمایتی حداقل برای چند روز ادامه یابد می‌تواند فروشنده‌های بازار در قیمت‌های فعلی، را از بازار خارج کند و جان تازه‌ای به بازار بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات