تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 14:55
کد خبر : 12182

یک قدم جلوتر از وعده‌ها!

یک قدم جلوتر از وعده‌ها!

روی کار آمدن دولت رئیسی از نگاه هوادارانش سپرده شدن سررشته امور به دست مردم و به عبارتی دیگر تعیین تکلیف مردم برای سیاست بود.   علاوه بر این، رئیس دولت سیزدهم بارها تاکید کرده اقتصاد را هم به دست مردم خواهیم سپرد و آنان را در اقتصاد سهیم می‌کنیم.   اکنون به نظر می‌رسد

روی کار آمدن دولت رئیسی از نگاه هوادارانش سپرده شدن سررشته امور به دست مردم و به عبارتی دیگر تعیین تکلیف مردم برای سیاست بود.

 

علاوه بر این، رئیس دولت سیزدهم بارها تاکید کرده اقتصاد را هم به دست مردم خواهیم سپرد و آنان را در اقتصاد سهیم می‌کنیم.

 

اکنون به نظر می‌رسد دولت سیزده یک گام فراتر از این‌ها گذاشته و قصد دارد امنیت را هم به مردم بسپرد البته به خرج جیب خود آن‌ها و این ربطی به اعطای مجوز فروش ۴.۵ میلیارد یورویی نفت به نیروهای مسلح و حافظان امنیت نظام و مرزهای کشور نخواهد داشت.

 

روز سه‌شنبه ۲۳آذرماه استاندار تهران اظهار داشت طرح استقرار «نگهبان محله» در پایتخت اجرا می‌شود و خانوارهای تهرانی تنها با پرداخت چیزی حدود ۲۰ هزار تومان امنیت محله‌شان تامین می‌شود.

 

 

این ابتکار استاندار علاوه بر بازخوردهای منفی در بین مردم و کاربران فضای مجازی، حتی صدای روزنامه دوآتشه هوادار دولت را هم درآورد.

 

به نوشته روزنامه «جوان»، طرح‌هایی با عناوین شبیه نگهبان محله تجربیاتی شکست خورده است که از یک سو با قانون مدنی مغایرت دارد و از دیگر سو آسیب‌هایی مانند زد و بند نگهبان شرکت‌های خصوصی با دزدها را به همراه خواهد  داشت.

 

و اما نکته اساسی را همزمان با پیشنهاد استاندار، فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر زبان آورد و گفت جرائمی مانند سرقت با دستگیری سارقان تمام نمی‌شود بلکه برای تامین امنیت باید وضعیت اقتصادی را درست کرد.

 

در مجموع و با نگاهی به اوضاع مذاکرات و پیوند آن با نرخ دلار و همچنین نابسامانی بورس و گرانی بی‌وقفه و … معلوم نیست چه مصداقی را بتوان برای تحقق که هیچ، حتی حرکت به سمت وعده‌های دولتمردان پیدا کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات