تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 12:50
کد خبر : 14566

فاز دوم جراحی سیاسی

فاز دوم جراحی سیاسی

«مصطفی تاجزاده آخرین نفر نخواهد بود»؛ این توییت علیرضا سلیمانی سردبیر رجانیوز خبر از بازداشت‌هایی ادامه‌دار داشت. همزمان با بازداشت تاجزاده، خبر دستگیری محمد رسول اف و مصطفی آل احمد منتشر شد؛ ۲ سینماگری که به گزارش ایرنا روز هفدهم تیرماه به خاطر امضای بیانیه موسوم به «تفنگت را زمین بگذار» در ارتباط با حادثه

«مصطفی تاجزاده آخرین نفر نخواهد بود»؛ این توییت علیرضا سلیمانی سردبیر رجانیوز خبر از بازداشت‌هایی ادامه‌دار داشت. همزمان با بازداشت تاجزاده، خبر دستگیری محمد رسول اف و مصطفی آل احمد منتشر شد؛ ۲ سینماگری که به گزارش ایرنا روز هفدهم تیرماه به خاطر امضای بیانیه موسوم به «تفنگت را زمین بگذار» در ارتباط با حادثه متروپل بازداشت شدند.

 

 

به گزارش ایران مامن، خبرگزاری فارس درباره این دستگیری ها نوشت: رسول اف طی سال‌های اخیر همواره جزو نفراتی بوده است که کمپین‌های مختلفی را علیه نظام شکل داده است. از اتفاقات آبان ماه و خوزستان بگیر تا همین متروپل و بیانیه موهون «تفنگت را زمین بگذار».ماه گذشته محمد رسول اف و مصطفی آل احمد مبادرت به تهیه بیانیه تحت عنوان جمعی از سینماگران و با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» کرده بودند. این بیانیه‌ که آشکارا لحنی براندازانه داشت در فضای مجازی در قالب ترغیب به شکستن امنیت ملی کشورمان منتشر شد، در نهایت با اعلام برائت ۴۳ تن از هنرمندانی همراه بوده که نام‌شان به صورت غیرقانونی در فهرست اعلامی درج شده بود.

 

پس از بازداشت این دو سینماگر بود که خبرگزاری مهر روز بیستم مهر از بازداشت جعفر پناهی خبر داد : جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی که امروز برای بررسی پرونده دیگر کارگردان ایرانی محمد رسول اف به دادسرای تهران مراجعت کرده بود، بازداشت شد.هنوز از علت بازداشت پناهی و ارتباط وی با پرونده رسول اف و دیگر دستگیر شدگان هفته اخیر اطلاعی در دست نیست.

 

 

در شرایطی که برخی ناظران درباره تحولات اخیر این‌گونه گمانه‌زنی می‌کنند که مدیران تیم حجت الاسلام حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پس پروژه اخیر دستگیری‌ها قرار دارند، خبر بازداشت اعضای خانواده های برخی جانباختگان حوادث آبان ۹۸ هم منتشر شد و فارس در این باره نوشت: تعدادی از عناصر مجری دستورات بیگانگان توسط سربازان گمنام امام زمان بازداشت شدند. رابط مالی خارجی آن‌ها نیز در عملیات جداگانه‌ای دستگیر شده است. این افراد با پوشش دادخواهی با فرد متصل با سرویس جاسوسی بیگانه ارتباط گرفته بودند و از یک رابط مالی خارجی پول دریافت می‌کردند تا اغتشاش و ناامنی در کشور ایجاد کنند.

 

در ادامه، روزنامه کیهان درباره دلیل بازداشت تاجزاده در مطلبی آورد : کدام عقل سلیمی می‌پذیرد در این شرایط اسفناک اقتصادی که محصول عملکرد همین مدعیان اصلاحات و دولت مورد حمایت آن‌هاست، برخی فعالان سیاسی منتسب به این جریان با نشر اکاذیب و سایر اقدامات غیرقانونی پنجه بر صورت وحدت و امنیت ملت ایران بکشند؟ نکته حائز اهمیت آنکه شواهد و نشانه‌های اقدامات غیرقانونی بازداشت‌شدگان که وصف‌های مجرمانه‌ای را به خود اختصاص داده (نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و…) به‌راحتی و از طریق بازدید کانال‌ها و حساب‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی در دسترس افکار عمومی و به‌ویژه مدعیان اصلاحات است.

مقاله نویس کیهان با توضیح اینکه تاجزاده «هم خائن است هم در خدمت سرویس های اطلاعاتی غرب» پیشنهاد داد: او باید چند سال زندان برود چرا که شبکه نیابتی غرب که در مسلک و قامت اصلاح‌طلبی ظاهر می‌شوند و ژست آزادی‌خواهی و مصلح اجتماعی به خود می‌گیرند بانیان اصلی فتنه‌های ۷۸، ۸۸، غائله آبان ماه ۹۸ و همچنین بانیان و مقصران اصلی مشکلات اقتصادی امروز کشور هستند.

 

با نگاهی کلی به رخدادهایی که این روزها در جامعه سیاسی به وقوع می‌پیوندد، برخی تحلیلگران این تحولات را فاز دوم «جراحی سیاسی» قلمداد می کنند که فاز اول آن فرایند اخراج «بانیان وضع موجود» از ساختارهای کشور بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات