تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 14:11
کد خبر : 14735

یک پرونده و متهمی با ۲ عنوان؛ قاچاقچی زنان و حامی همجنسگرایان

یک پرونده و متهمی با ۲ عنوان؛ قاچاقچی زنان و حامی همجنسگرایان

خبرگزاری «تسنیم» روز دوشنبه ۲۷ تیرماه خبر داد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، سرکرده بزرگترین باند قاچاق زنان و دختران ایرانى به اربیل عراق را دستگیر کرده است.   به نوشته این خبرگزاری، این فرد «زهرا منصوری همدانی» با نام مستعار «ساره» است که دستگیری او از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با عنوان

خبرگزاری «تسنیم» روز دوشنبه ۲۷ تیرماه خبر داد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، سرکرده بزرگترین باند قاچاق زنان و دختران ایرانى به اربیل عراق را دستگیر کرده است.

 

به نوشته این خبرگزاری، این فرد «زهرا منصوری همدانی» با نام مستعار «ساره» است که دستگیری او از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با عنوان ظلم جمهوری اسلامی به یکی از اقلیت‌های جنسی مطرح شده بود. ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی ازجمله اقدامات این فرد عنوان شده است است.

 

گزارش تسنیم اضافه می‌کند: نیروهای اطلاعات سپاه پس از تعقیب و مراقبت چند ماهه، از طریق این زن به یکی از بزرگترین باندهای قاچاق زنان و دختران ایرانی به اربیل عراق رسیدند. این باند توسط دو نفر به نام‌های «علیرضا فرجادی کیا و کتی» اداره می‌شد که از طریق همکاری با زهرا منصوری همدانی صدها تن از دختران ایرانی را به اربیل می‌بردند. بنا بر این گزارش، این زنان و دختران که تعداد آنها به بیش از هزار نفر می‌رسد، در اربیل عراق فروخته می‌شدند.

 

 

نکته قابل تامل، همزمانی اعلام خبر این دستگیری (تحت عنوان دستگیری فعال حقوق همجنسگرایان) با دوخته شدن توجه میلیون‌ها نفر به تغییر رسمی جنسیت «مازیار (شهره سابق) لرستانی» بازیگر سینما و تلویزیون است. این در حالی است که نبود فرایند آموزش و اطلاع‌رسانی متعارف در این باره و تابویی که همچنان در نمود رسمی مسائل حوزه جنسی وجود دارد باعث شده تا مفاهیمی مانند دوجنس‌گرایی، تراجنسیتی، همجنسگرایی و … گاه به چشم همسان نگریسته شوند.

 

از سوی دیگر جنبه‌های سیاسی این موضوعات همچنان بر جنبه‌های مدنی و حقوقی آن سنگینی می‌کند. «رادیو فردا» در این باره مدعی است: اقلیت‌های جنسی در ایران با تبعیض‌های گسترده‌ای روبه‌رو هستند و مقامات جمهوری اسلامی با القاب «نفرت‌انگیزی» آن‌ها را مورد خطاب داده و «غیرانسان یا بیمار» می‌خوانند.

 

در این باره «ایندیپندنت فارسی» روز جنبه قاچاق زنان متمرکز شده و نوشته است: ایران مشکلی جدی در زمینه قاچاق انسان دارد و در گزارش سال ۲۰۱۸ وزارت خارجه آمریکا، ایران «یکی از بدترین» مکان‌ها و مسیرهای «قاچاق انسان» در جهان معرفی شده بود. در سال ۲۰۱۷، آمار قاچاق انسان در ایران، آن را در سومین جایگاه بالای قاچاق انسان در جهان قرار می‌داد. وزارت خارجه آمریکا در گزارش سال گذشته خود نیز تاکید کرده بود که زنان، دختران، و پسران بسیاری از ایران برای مصارف جنسی قاچاق می‌شوند و مشخصا عراق و اقلیم کردستان را یکی از مقاصد اصلی «قاچاق انسان» شهروندان ایرانی دانسته بود. بنا به این گزارش، این زنان در اماکنی مثل کافه‌ها، هتل‌ها، و مراکز ماساژ کار می‌کنند.

 

در همین ارتباط و به گزارش «دویچه وله فارسی» در تیرماه ۹۶، گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان در سال ۲۰۱۶ می‌گوید شمار زنان و دختران ایرانی که برای خدمات جنسی اجباری به دبی و نیز کردستان عراق برده می‌شوند افزایش داشته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات