تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 20:11
کد خبر : 15582

با پنج میلیون تومان جلوی سرقت‌های خشن را بگیریم!

با پنج میلیون تومان جلوی سرقت‌های خشن را بگیریم!

خشونت و سرقت‌های ریز و درشت این روزها زیاد پیش چشم مردم به نمایش درمی‌آید و باعث هول و هراس می‌شود.   اوضاع به شکلی است که برخی می‌گویند کوچه و خیابان حتی آن‌هایی که چندان خلوت هم نیستند دیگر برای مردان امن نیست چه رسد به زنان.   در این اوضاع برخی می‌گویند وجود

خشونت و سرقت‌های ریز و درشت این روزها زیاد پیش چشم مردم به نمایش درمی‌آید و باعث هول و هراس می‌شود.

 

اوضاع به شکلی است که برخی می‌گویند کوچه و خیابان حتی آن‌هایی که چندان خلوت هم نیستند دیگر برای مردان امن نیست چه رسد به زنان.

 

در این اوضاع برخی می‌گویند وجود دوربین‌های متعدد در سطح شهر به خصوص در اماکن تجاری و مغازه‌ها و نیز گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شده سرقت و خشونت که بارزترین مصادیق آن خفت‌گیری و موبایل‌قاپی و کف‌زنی است بیشتر به چشم بیاید وگرنه سرقت‌های خشونت‌بار زیاد نشده.

 

این طیف پاک کردن صورت‌مساله را پیشنهاد می‌دهند همچون سردبیر «همشهری جوان» که گفته اگر مغازه‌ای فیلم زورگیری را منتشر کرد، آن را جریمه و پلمپ کنید.

 

به گزارش ایران مامن، در همین پیوند، رئیس قوه قضاییه طی روزهای اخیر دستور داده زورگیران و مرتکبان سرقت‌های خشن سریع شناسایی و دستگیر شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه اظهار داشته لازم است که در هر دادسرایی شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی سریع و قاطع به سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها ایجاد شود.

 

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه

 

در همین راستا، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای اعلام کرده سرقت‌های توأم با خشونت و به‌کارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود.

 

دادستان کل کشور همچنین در بخشنامه‌ای به روسای دادگستری دادستان‌ها ابلاغ داشته به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود.

 

به موازات دستگاه قضا، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی پایتخت هم از شروع طرح ضربتی پلیس پایتخت برای مقابله با سرقت خبر داد. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های ضربتی خودرویی و موتوری مقابله با سرقت اظهار کرده تمرکز ماموریت های پلیس پایتخت برای مقابله جدی و همه جانبه با سرقت، زورگیری و سرقت‌های خشن است.

 

در همین حال، سخنگوی فراجا گفته هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالی است که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات موثری پیشگیرانه انجام داد؛ اظهارنظری که در موقعیت کنونی همچون آبی بر آتش همه موضع‌گیری‌های تند و تیز مسئولان انتظامی و قضایی است.

 

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا

 

در وضعیت کنونی جامعه برخورد قاطع با اراذل و اوباش سارقان به عنف را می‌طلبد و همگان هم می‌دانند که عامل گسترش سرقت‌های خشن چیست همچنان که سردار «حسین اشتری» فرمانده فراجا هم گفته از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بیشتر شد که نشان می‌دهد مسائل اقتصادی بسیار تاثیرگذار است. از سوی دیگر هزینه جرم پایین است و بازدارندگی لازم را ندارد.

 

همچنین سال‌ها است که گفته می‌شود در مناطق جرم‌خیز باید کار فرهنگی کرد و حاشیه ها را با هزینه‌کرد فرهنگی سالم ساخت.

 

با این حال باید پرسید با پنج میلیون تومان چگونه می‌توان در پاسخ به نیاز فوری، جلوی ناامنی را گرفت و وحشت را از سر و صورت شهرها پاک کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات