تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1399 - 15:25
کد خبر : 1576

نگاهی به احتمال تعویق انتخابات آمریکا

نگاهی به احتمال تعویق انتخابات آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز (پنجشنبه نهم مرداد) در توئیتی خواستار تعویق انتخابات آمریکا شد. او مدعی شد که سیستم پستی آرا می‌تواند زمینه‌های تقلب را ایجاد کند. ناظران این خواسته ترامپ را به فاصله ۱۵ درصدی ترامپ از «جو بایدن» رقیب دموکرات وی مربوط می‌دانند. نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز (پنجشنبه نهم مرداد) در توئیتی خواستار تعویق انتخابات آمریکا شد. او مدعی شد که سیستم پستی آرا می‌تواند زمینه‌های تقلب را ایجاد کند.

ناظران این خواسته ترامپ را به فاصله ۱۵ درصدی ترامپ از «جو بایدن» رقیب دموکرات وی مربوط می‌دانند. نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید اکنون اگر انتخابات برگزار شود، ترامپ ۴۰ و بایدن ۵۵ درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهند.

انتخابات آمریکا

به گزارش ایران مامن ؛ تلاش برای تعویق انتخابات آمریکا دارای سابقه است. سال ۲۰۰۴ مقام‌های دولت جورج بوش پسر خواستار مستقر کردن ساز و کار‌هایی شده بودند که در صورت وقوع حملات تروریستی بتوان تاریخ انتخابات را تغییر داد. اما این ایده به سرعت به فراموشی سپرده شد و «کاندولیزا رایس» که در آن زمان مشاور امنیت ملی بود گفت که آمریکا حتی زمانی که درگیر جنگ داخلی بوده هم انتخاباتش را برگزار کرده و لازم است رأی‌گیری‌ها در وقت خودشان انجام شوند.

خبرگزاری برنا در این باره می‌نویسد: تنها کنگره آمریکا است که می‌تواند درباره تعویق تاریخ انتخابات تصمیم بگیرد. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی این موضوع را به ترامپ خاطرنشان کرد و نوشت: «بند ۲ بخش اول قانون اساسی آمریکا صراحت دارد: کنگره می‌تواند زمان انتخابات الکتور‌ها و زمانی که آن‌ها می‌توانند رأی بدهند را تعیین کند.»

«الن وینتراب»، یکی از اعضای کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا که یک نهاد نظارتی برای ضمانت اجرای قوانین انتخاباتی است مسئله‌ای مشابه را به ترامپ گوشزد کرد. او نوشت: «نه آقای رئیس‌جمهور. نه. شما اختیار تغییر [زمان]انتخابات را ندارید. این کار نباید هم انجام شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات