تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 18:43
کد خبر : 16033

 «خودت بمال» به سبک وزارت ارتباطات

 «خودت بمال» به سبک وزارت ارتباطات

«خودت بمال» پاسخ «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت دولت «حسن روحانی» به گلایه‌های مردی بود که از هزینه بالای فیزیوتراپی همسرش می‌نالید؛ «کربلایی عباس پهلوان» شهروند بجستانی (خراسان رضوی) هر چند یک سال بعد از توصیه وزیر بهداشت، در آذر ۹۸ درگذشت اما نسخه‌ای که قاضی‌زاده هاشمی برای او پیچیده بود نمادی شد از

«خودت بمال» پاسخ «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت دولت «حسن روحانی» به گلایه‌های مردی بود که از هزینه بالای فیزیوتراپی همسرش می‌نالید؛ «کربلایی عباس پهلوان» شهروند بجستانی (خراسان رضوی) هر چند یک سال بعد از توصیه وزیر بهداشت، در آذر ۹۸ درگذشت اما نسخه‌ای که قاضی‌زاده هاشمی برای او پیچیده بود نمادی شد از شکم‌سیری و بی‌مسئولیتی و بی‌توجهی برخی مقامات به مطالبات و دردهای ملت.

 

 

حالا با گذشت بیش از یک دهه، همین نگاه و ادبیات نه در دوره دولتداری «اشرافی‌ها» بلکه از سوی منصب‌داران «دولت محرومان» بازتولید می‌شود.

 

«سیدابراهیم رئیسی» در دوره تبلیغات انتخاباتی درباره پرسشی مبنی بر اینکه انگشتش روی دکمه فیلترینگ خواهد رفت؟ گفته بود « این یکی از اتهاماتی هست که آقایان به خاطر منافعشان به من می‌زنند…آخر این یک چیزی است که زمینه کسب و کار مردم است، مردم روی این دارند درآمد کسب می‌کنند. آخر کسی می‌آید محل درآمد مردم رو تعطیل کند؟ من همیشه گفتم فضای مجازی باید گسترش پیدا کند… من خودم تو اینستاگرام صفحه دارم و هرشب کامنت‌ها را نگاه می‌کنم.»

 

حالا دستگاه‌های مختلف آمار می‌دهند معیشت حداقل ۹ میلیون نفر با انسداد و فیلترینگ زیر تیغ قرار گرفته است. در همین حال، وزارت ارتباطات تکرار می‌کند محدودیت‌های اینترنت در سطح بین‌المللی برداشته شد. تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم [اینستاگرام و واتساپ] است؛ این‌ها در ایجاد آشوب نقش داشتند.

 

سوای از این که چرا وزارت ارتباطات قصد دارد شب تیره را روز روشن جلوه بدهد، اظهاراتی که درباره کسب‌وکار مردم تکرار می‌شود بر خشم و نارضایتی‌ها دامن می‌زند.

 

اوایل مهرماه بود که «عیسی زارع پور» اظهار داشت هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند و حالا رسانه‌ها به نقل از معاون وی پاسخی مشابه «خودت بمال» را این بار خطاب به میلیون‌ها نفر منتشر ساخته‌اند.

 

 

«محمود لیائی» بیست و چهارم مهرماه در همایش روز ملی تجارت الکترونیک با اشاره به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران اظهار داشت: متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق اینستاگرام صورت می‌گرفته است. در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کردند که من به آنها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایرانی یکشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

جناب اقای مدیر حواسش نیست اگر مردم را عاصی کند با گفتن کلماتی که موجب دلسردی و دلخوری مردم شود و موجب شود که اعتماد این ملت نجیب به حکومت ار بین برود یک حکومت بزرگ صربه میخورد نه ایشان یا مدیری دیگر و باید خیلی سریع دستگاه امتیتی کشور با دقت سوابق تاریک ایشان و هرمدیر دیگری را با دقت بررسی کند که اینگونه سخن گفتن فقط کار دشمن مخفی در لباس دوست است

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات