تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 18:34
کد خبر : 16106

صدای بی‌خانه‌ها در این ناآرامی به گوش می‌رسد؟

صدای بی‌خانه‌ها در این ناآرامی به گوش می‌رسد؟

آمار بانک مرکزی می‌گوید شهریور امسال اجاره بها در تهران ۴۱ درصد و بر اساس گزارش مرکز آمار در کل کشور ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.   در حالی که ستاد تنظیم  بازار سقف مجاز افزایش اجاره در تهران را ۲۵ درصد، دیگر کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها را ۱۵

آمار بانک مرکزی می‌گوید شهریور امسال اجاره بها در تهران ۴۱ درصد و بر اساس گزارش مرکز آمار در کل کشور ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

در حالی که ستاد تنظیم  بازار سقف مجاز افزایش اجاره در تهران را ۲۵ درصد، دیگر کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها را ۱۵ درصد اعلام کرده آمارها نشان می‌دهد این اقدام در عمل با موفقیت همراه نبوده است.

 

به گزارش «ایسنا» نرخ اجاره در کل کشور ۲.۴ برابر نسبت به سقف مجاز افزایش پیدا کرد و این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی در انفعال ساخت و ساز و تعلل چهار ماهه در انتقال سامانه کد رهگیری به سر می‌برد.

 

همچنین «خبرآنلاین» نوشته در بهار امسال تعداد ۹۰ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شد که نسبت به فصل گذشته ۲۱.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.

 

 

این در حالی است که بر اساس وعده‌های دولت قرار است طی چهار سال چهار میلیون مسکن ساخته شود.

 

روزنامه «ابتکار» در این باره به نقل از «غلامرضا سلامی» مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی از تداوم افزایش قیمت مسکن (و پیامد آن افزایش اجاره بها) خبر داده و نوشته است: سخت‌گیری‌ها و فشارهایی که به سازندگان و سرمایه‌گذاران مسکن وارد می‌شود، مالیات‌های سنگین و جریمه‌ها و تنبیه‌های متعدد را در حوزه مسکن شاهد هستیم. از یک طرف می‌گویند مسکن جای سرمایه‌گذاری نیست و از طرف دیگر، بورس مسکن را راه‌اندازی می‌کنند. این سیاست‌های متضاد را من نمی‌دانم چگونه می‌شود تعریف کرد.

 

به گفته این کارشناس اقتصادی، صندوق املاک و مستغلات که افتتاح شد، خیلی خوب است که مردم روی ملک سرمایه‌گذاری کنند. اما از آن طرف که سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌گویند سوداگر هستند و قیمت ملک را بالا می‌برند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات