تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 - 11:58
کد خبر : 16118

خبرچین‌های چینی چقدر پاداش می‌گیرند؟

خبرچین‌های چینی چقدر پاداش می‌گیرند؟

گزارش های منتشر شده از چین نشان می دهد وزارت امنیت دولتی این کشور تلاش دارد با طرح خطر افزایش تهدیدهای خارجی توجه مردم را به امر جاسوسی جلب و از توان آن‌ها برای مقابله با رقبای خود بهره گیرد. در این رابطه مشوق های مالی و اجتماعی متعددی برای استفاده از مردم در این

گزارش های منتشر شده از چین نشان می دهد وزارت امنیت دولتی این کشور تلاش دارد با طرح خطر افزایش تهدیدهای خارجی توجه مردم را به امر جاسوسی جلب و از توان آن‌ها برای مقابله با رقبای خود بهره گیرد. در این رابطه مشوق های مالی و اجتماعی متعددی برای استفاده از مردم در این رویارویی تعریف شده است.

 

بر مبنای آخرین مشوق های وزارت امنیت دولتی چین، شهروندان این کشور در ازای معرفی جاسوس های خارجی یا هرگونه نقض امنیت ملی بیش از ۱۰۰ هزار یوان (۱۲ هزار پوند) جایزه نقدی و سایر تسهیلات دریافت خواهد کرد.

 

با اینکه تعیین پاداش برای افشاء فعالیت های جاسوسی خارجی یا اقدامات ناقص امنیت ملی سال‌ها است که در چین وجود دارد، اما مشوق های جدید در سطح بسیار گسترده ای رسانه ای شده و استاندارد مشخصی برای میزان پاداش ها تعیین شده است.

 

سخنگوی وزارت امنیت دولتی چین هدف از برنامه های اخیر را تشویق مردم به مشارکت آگاهانه و عاشقانه در طرح های ضد جاسوسی عنوان کرده است. این مقام اطلاعاتی مدعی شده سازمان های اطلاعاتی خارجی و نیروهای متخاصم آن‌ها فعالیت نفوذ خود را تشدید کرده اند و روند فعلی یک تهدید جدید برای امنیت ملی چین محسوب می شود.

 

 

وزارت امنیت دولتی با صدور بیانیه ای در خصوص افزایش تهدید سرویس اطلاعاتی خارجی اشاره تاکید کرده شهروندان می توانند علاوه بر دریافت پاداش های نقدی، جوایز خود را به صورت مدال های قدردانی رسمی یا امتیازات اجتماعی دریافت دارند.

 

به دلیل افزایش جوایز گمانه زنی هایی در خصوص احتمال سوء استفاده از منابع مالی مطرح شده است. بااین‌حال مقام های اطلاعاتی مدعی اند مکانیزم های ویژه ای برای اعتبارسنجی از اطلاعات ارائه شده و مقابله با «اخبار بدخواهانه» علیه افراد شریف وجود دارد. برای ارائه اطلاعات به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی راه‌های متعددی از خط تلفن تا پست سنتی، پست الکترونیک و ارائه اطلاعات به صورت حضوری در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش ایران مامن، مسئله نفوذ و جاسوسی جزو دغدغه‌های اصلی کشورهای قدرتمند و تأثیرگذار یا کشورهای دارای ثروت‌های طبیعی محسوب می‌شود که هریک از این کشورها راه‌های مختلفی را برای مقابله با این نفوذ با رویکرد امنیتی در نظر می‌گیرند.

 

چین به دلیل نظارت شدیدی که بر شهروندان خود اعمال می کند بارها از سوی نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است. در کنار فعالیت سازمان اطلاعاتی جاسوسی در سال‌های اخیر رویکردهای آموزشی با هدف استفاده از مردم برای جاسوسی این نگرانی‌ها را تشدید کرده است. دولت چین در روزی که به «روز آموزش امنیت ملی» مشهور است، برنامه های ویژه ای اجرا می کند. برای نمونه چند سال قبل داستان مصوری در ۱۶ قسمت جهت آگاهی دادن به کارمندان در رابطه با اهمیت محرمانه بودن مسائل ملی و آشنایی با قوانین مقابله با جاسوسی توسط خارجی‌ها در معابر عمومی شهرهای مختلف چین نصب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات