تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 9:14
کد خبر : 1658

بیروت در آتش

بیروت در آتش

انفجار مهیب عصر سه‌شنبه یک انبار بزرگ مواد محترقه در بندر بیروت که صدای آن تا کیلومترها دورتر شنیده و لرزه آن تا مرکز قبرس در مدیترانه احساس شد، لبنان را در شوک فرو برد. این انفجار به قدری بزرگ بود که لرزشی ۴.۵ ریشتری را در اردن به دنبال داشت. به گزارش ایران مامن

انفجار مهیب عصر سه‌شنبه یک انبار بزرگ مواد محترقه در بندر بیروت که صدای آن تا کیلومترها دورتر شنیده و لرزه آن تا مرکز قبرس در مدیترانه احساس شد، لبنان را در شوک فرو برد. این انفجار به قدری بزرگ بود که لرزشی ۴.۵ ریشتری را در اردن به دنبال داشت.

به گزارش ایران مامن انتشار اخباری مبنی بر درگیری مرزی میان اسرائیل و نیروهای حزب الله طی روزهای گذشته، باعث شد تا بسیاری از ذهن ها در همان ابتدا به سمت اقدام نظامی اسرائیل کشیده شود. اسرائیلی ها اما به سرعت هرگونه نقش داشتن در این انفجار را رد و حتی برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کردند.

نخستین خبرها از رسانه های عمدتاً وابسته به سعودی در لبنان بر این موضوع متمرکز بود که انفجار در نزدیکی اقامتگاه سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در منطقه بیت الوسط در مرکز بیروت رخ داده است. اما دقایقی طول نکشید که مشخص شد حادثه در منطقه بندری بیروت بوده است؛ جایی که محل انبار بزرگ نگهداری نیترات بوده است.

سپس رسانه های سعودی از جمله عکاظ، ادعا کردند که انفجار مربوط به انبار سلاح حزب الله بوده است.

از سوی دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری کاخ سفید اعلام کرد که وقایع دیروز بیروت حمله بوده و نه حادثه؛ اظهارنظری که حتی از سوی برخی مقامات وزارت دفاع آمریکا نیز نامعتبر شمرده شده است. با این حال رسانه‌های نزدیک به ترامپ می‌کوشند روایت رسمی از حادثه را زیر سوال ببرند از جمله تصاویری منتشر شده که شئی پرنده را در آسمان محل حادثه نشان می‌دهد.

بیروت

به گزارش ایرنا مدیرکل امنیت عمومی لبنان اعلام کرده مخازن بندر بیروت حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بوده که در صف انتظار انتقال به کشورهای آفریقایی بود و فعلاً نمی توان درباره علل و ریشه های وقوع انفجار در این مخازن اظهار نظر کرد و مسخره است که بگوییم این حادثه بر اثر اصابت یک موشک به انبار این ماده رخ داده است؛ چرا که برا اثر گرما هم این مواد منفجر می شود.

بر اساس آخرین آماری که صبح چهارشنبه اعلام شد شمار قربانیان حادثه بندر بیروت به ۷۳ تن رسیده و دست کم ۳۷۰۰ نفر هم زخمی شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات