تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 15:05
کد خبر : 17851

ترامپ می‌تواند برگردد؟

ترامپ می‌تواند برگردد؟
بسیاری می‌خواهند بدانند آیا ترامپ دوباره می‌تواند به رقابت‌های انتخاباتی بازگردد؟

کشیده شدن «دونالد ترامپ» به دادگاه منهتن نیویورک از دید بسیاری یکی از سورئال‌ترین صحنه‌های سیاسی ایالات متحده بود که روز گذشته میلیون‌ها نفر تصاویر و فیلم‌های آن را به چشم دیدند؛ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در اوج درگیری‌های قضایی برای ایران شاخ و شانه می‌کشد و اخیرا اظهار داشته اگر من رئیس‌جمهور بودم هرگز عربستان به ایران نزدیک نمی‌شد؛ همچنان که مدعی شده بود می‌توانست مانع جنگ اوکراین شود.

 

به گزارش ایران مامن، ترامپ پس از ورود به کاخ سفید خصمانه‌ترین مواضع واشنگتن در قبال تهران را اتخاذ کرد و اکنون بسیاری از ایرانی‌ها می‌خواهند بدانند آیا او دوباره می‌تواند به رقابت‌های انتخاباتی بازگردد؟ آنچه مشخص است این که ترامپ هنوز در میان جمهوریخواهان شاخص‌ترین چهره است. رقبای جمهوری‌خواه ترامپ، پنجشنبه گذشته پس از متهم شدنش، به دفاع از او پرداختند که نشانه‌ای از تداوم قدرت رئیس جمهور سابق در درون حزب است.

 

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر «فاکس‌نیوز» ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان ترامپ را بهترین گزینه جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند که بعد از وی «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا با ۲۴ درصد قرار می‌گیرد. به جز نظرسنجی فاکس نیوز که رسانه حامی ترامپ محسوب می‌شود، در نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، دونالد ترامپ ۴۳ درصد رای آورد؛ در حالی‌ که میزان آرای ران دسانتیس ۳۳ درصد بود.

 

به نوشته «ایرنا» ترامپ که در دوران ریاست جمهوری رفتار تحقیرآمیزش نسبت به همسرش مقابل دوربین رسانه‌ها گاهی تبدیل به سوژه می‌شد، حالا می‌خواهد یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب کند تا بتواند آرای بسیاری از زنان را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از آن خود کند.

 

 

علاوه بر همه این‌ها قانون اساسی ایالات متحده هیچ چیزی درباره سلب صلاحیت افراد به دلیل طرح اتهامات جنایی یا محکومیت بیان نمی‌کند. همچنین انتظار می‌رود که دونالد ترامپ، با هدف موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی، تمام مراحل رسیدگی به این پرونده را به نمایشی برای جذب طرفداران بیشتر تبدیل کند. البته برخی می‌گویند ترامپ ممکن است حتی راهی زندان شود زیرا اتهام جعل سوابق که در پرونده‌اش مطرح است، جرمی درجه یک محسوب می‌شود و تا چهار سال زندان دارد.

 

بر اساس برخی گزارش ها، یکی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ مخفی کاری او برای پرداخت ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به دو زن است. ترامپ همچنین متهم است به نگهبان برج خود نیز ۳۰ هزار دلار به عنوان رشوه پرداخت کرده است.  در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ که روز سه شنبه علنی شد، آمده است رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

 

وکیل ترامپ این کیفرخواست را ناامید کننده و غم‌انگیز توصیف کرده و گفته این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.

 

به گزارش «اعتماد» بیشتر شهروندان آمریکایی با صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ رییس‌جمهوری پیشین موافقند اما معتقدند که انگیزه‌های سیاسی نیز در این ماجرا اثرگذار بوده است. براساس نظرسنجی اخیر «سی‌ان‌ان» که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، ۶۰درصد امریکایی‌ها با صدور کیفرخواست علیه ترامپ موافق هستند. ۹۴درصد دموکرات‌ها از صدور کیفرخواست حمایت می‌کنند در حالی که ۷۹درصد جمهوری‌خواهان با آن مخالفند. ۶۲درصد افراد مستقل و غیروابسته به دو حزب هم گفته‌اند موافق صدور کیفرخواست علیه ترامپ هستند.

 

در نتایج نظرسنجی سی‌ان‌ان آمده است که ۷۶درصد از آمریکایی‌ها باور دارند سیاست نقش بزرگی در صدور کیفرخواست علیه ترامپ ایفا کرده است. در نظرسنجی دانشگاه کوئینی پیاک، ۶۲درصد گفته‌اند که انگیزه اصلی صدور کیفرخواست و متهم کردن ترامپ را سیاسی می‌پندارند. مجموعه نظرسنجی‌ها که اغلب امریکایی‌ها مساله پرداخت حق‌السکوت از جمله به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های پورن را یک مساله جدی می‌دانند.

 

اصل پرداخت حق‌السکوت اقدامی غیرقانونی به حساب نمی‌آید اما آنچه ترامپ را به دردسر انداخت، این بود که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ به درخواست او با دستکاری در حساب‌های تجاری مجموعه بنگاه‌های اقتصادی زیرنظر ترامپ و جعل سوابق تجاری تلاش کرده است که این پرداخت‌ها را در ازای یک فعالیت قانونی جلوه دهد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات