تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 16:59
کد خبر : 19729

یا هوا یا برق و گاز!

یا هوا یا برق و گاز!
مساله‌ای که نگرانی‌برانگیز است قطع نشدن روند تولید و انتقال سوخت در ماه‌های سرد سال به قیمت تشدید وضعیت وارونگی است.

مجلسی‌ها و دولتی‌ها از قطع نشدن برق و گاز در روزهای سرد پیش رو خبر می‌دهند. به گفته یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تدابیر اندیشیده شده قطعی گاز و برق در زمستان سال جاری به حداقل خواهد رسید و اگر در مواردی قطعی رخ داده ناشی از ایجاد مشکل در شبکه انتقال است. پیش از این هم سخنگوی دولت اعلام کرده‌ بود قطعی گاز نخواهیم داشت.

 

به گزارش ایران مامن، با این حال، مساله‌ای که در این ارتباط نگرانی‌برانگیز است قطع نشدن روند تولید و انتقال سوخت در ماه‌های سرد سال به قیمت تشدید وضعیت وارونگی است.

 

به تازگی «سوده نجفی» عضو شورای شهر تهران اظهار داشته شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در ۶ ماه دوم سال مازوت‌سوزی و موارد اینگونه است.

 

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که گفته «قول نمی‌دهد در زمستان مازوت‌سوزی انجام نشود» اظهار داشته وقتی کسی که مسئولیت اصلی در زمینه آلودگی هوا دارد، چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند، چه انتظاری از دیگر مسئولان باقی می‌ماند؟

 

 

پیش از نجفی، «مهدی چمران» رئیس شورای شهر پایتخت اظهار داشته بود که گفته می‌شود شاید در نقاط دیگر کشور از سوخت مازوت استفاده شود، اما در تهران چنین چیزی نیست، امیدواریم که همان گونه باشد که می‌گویند و رئیس سازمان محیط زیست هم قول دهد که در تهران از مازوت استفاده نشود.

 

اخبار مرتبط

بی‌پاروترین کشتی کشور

جولان وارونه‌سازان هوا

 

بعد از این اظهارنظرها مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی خبری گفت که در تهران و البرز، نفت‌کوره (مازوت) استفاده نمی‌شود و صادر می‌شود. نیروگاه‌های تهران پارسال و سال قبل از آن نیز از نفت‌کوره استفاده نکردند و برای زمستان امسال هم از آن استفاده نخواهند کرد.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی نیز همزمان اعلام داشته نیروگاه‌های تهران نزدیک به ۱۰ سال است که مازوت دریافت نمی‌کنند و مازوت‌سوزی آنها را قویاً تکذیب می‌کنیم.

 

در نبود آمارهای شفاف و قابل اتکا، بازار گمانه‌زنی‌ها همواره داغ است. برخی آلودگی را ناشی از شمار بالای آلاینده‌های متحرک اعم از خودرو (سبک و سنگین)، موتورها و اتوبوس‌ها می‌دانند و حتی سهم ۸۰ درصدی را برای آن قائلند و برخی می‌گویند ادامه آلودگی در روزهای تعطیل و کم‌تردد این درصدها و ادعاها را زیر سوال می‌برد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات