تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 21:53
کد خبر : 20038

عملیات موشکی با چاشنی هشتگی در زمستان داغ خاورمیانه

عملیات موشکی با چاشنی هشتگی در زمستان داغ خاورمیانه
در حاشیه این وقایع و در پاسخ به تصاویری که از کودک کشته شده انتشار یافت، رسانه‌ها هشتگ‌های نوشته شده روی موشک‌ها به ویژه «کاپشن صورتی» را منتشر ساختند که اشاره به وقایع تروریستی اخیر کرمان داشت.

همزمان با فعل و انفعالاتی که در برخورد نظامی آمریکا و متحدانش با یمنی‌‌ها در جریان است، حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل در کردستان عراق و نیز سوریه خبرساز شده است.

 

به گزارش ایران مامن، در آخرین رویدادهای مربوط به درگیری انصارالله یمن با نیروهای ایالات متحده، یک کشتی باری این کشور در خلیج عدن هدف قرار گرفته و در مقابل آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که سلاح‌های پیشرفته ایرانی را توقیف کرده‌اند که در حال انتقال به حوثی‌های یمن بودند. در این میان انصارالله این ادعا را مطرح کرده که پیشنهاد واشنگتن برای توقف مخاصمه در ازای به رسمیت شناخته شدن را رد کرده است.

 

در فضای پر تنش منطقه که جنگ غزه و زد و خوردهای دریایی نگاه بسیاری را به خود دوخته، بامداد روز سه شنبه ۲۶ دی‌ماه سپاه بیانیه‌هایی صادر کرد که در آن از حمله موشکی به مقر موساد در اربیل و اهداف داعشی در اراضی اشغالی سوریه خبر داد.

 

 

رسانه‌ها با اشاره به شلیک ۲۴ موشک که برد برخی ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده، وقایع بامداد امروز را بزرگترین عملیات موشکی سپاه عنوان داشته‌اند.

 

پس از اعلام کشته شدن اعضای یک خانواده چهارنفره و زخمی شدن ۱۷ نفر در اربیل، مقامات اقلیم کردستان این حملات را محکوم و عراقی‌ها کاردار ایران در بغداد را احضار کردند. کشورهای غربی به خصوص آمریکا و انگلیس نیز همچنان که انتظار می‌رفت از محکومیت این حملات سخن گفتند.

 

در مقابل، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد. حملات سپاه بخشی از مجازات عادلانه علیه متجاوزان به امنیت ایران بود.

 

به گزارش «ایرنا»، «پیشرو دیزابی» که در حملات نیمه شب سپاه پاسداران کشته شد، رئیس شرکت حفاظت و امنیت «فالکون» و در واقع پوشش موساد و مسئول محافظت از (عناصر) آن‌ها در اربیل و همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است.

 

همچنین تصاویری در رسانه‌ها منتشر و گفته شد مربوط به آموزش تروریست‌ها در مقرهایی بوده که هدف حمله قرار گرفته است.

 

 

رسانه‌های خارجی اما روایتی متفاوت از این وقایع داشتند و مدعی شدند این حملات تنها برخی افراد غیرنظامی را هدف قرار داده است. به گزارش «ایران اینترنشنال» این حملات تنها در جهت مصارف داخلی برای انتخابات و خروج از بحران‌های داخلی بوده و کشته شدن یک کودک یک ساله فرجام آن بوده است. این رسانه همچنین از آمریکا به خاطر واکنش «منفعلانه‌اش» انتقاد کرد.

 

 

در حاشیه این وقایع و در پاسخ به تصاویری که از کودک کشته شده انتشار یافت، رسانه‌ها هشتگ‌های نوشته شده روی موشک‌ها به ویژه «کاپشن صورتی» را منتشر ساختند که اشاره به وقایع تروریستی اخیر کرمان داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات