تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 20:09
کد خبر : 2181

امام: اسلام با تحمیل مخالف است/ گفت و گوی امام خمینی با مجله تایم آمریکا( قسمت دوم)

امام: اسلام با تحمیل مخالف است/ گفت و گوی امام خمینی با مجله تایم آمریکا( قسمت دوم)

تایم: شما اعتراض دارید که غرب کوشش کرده است ارزش هایش را بر ایران تحمیل کند. چرا شما سعی می کنید که ارزش‌های اسلامی و دیدگاهتان را از عدالت اسلامی را بر نمایندگان غرب تحمیل کنید؟ امام: اما ما هرگز نمی‌خواهیم ارزش‌های اسلامی را بر غرب تحمیل کنیم، نه بر غرب و نه بر شرق.

تایم: شما اعتراض دارید که غرب کوشش کرده است ارزش هایش را بر ایران تحمیل کند. چرا شما سعی می کنید که ارزش‌های اسلامی و دیدگاهتان را از عدالت اسلامی را بر نمایندگان غرب تحمیل کنید؟
امام: اما ما هرگز نمی‌خواهیم ارزش‌های اسلامی را بر غرب تحمیل کنیم، نه بر غرب و نه بر شرق. بر هیچ کس و هیچ جا اسلام تحمیل نمی‌شود. اسلام با تحمیل مخالف است. اسلام مذهب تحمیل نیست. هر کسی خواست می‌پذیرد و هر کس نخواست نمی‌پذیرد.

 

تایم: آیا درک کرده اید که رئیس جمهور آمریکا حتی اگر آرزو کند قانونا نمی تواند شاه را به ایران تحویل دهد؟ یا حتی به کشور سومی با علم مجرم بودن شاه، او را تحویل دهد؟ آیا انتظار دارید که کارتر اصول اساسی کشورش را زیر پا بگذارد؟ آیا این با مکتب اصول اخلاقی شما متناقض نیست؟
امام: آیا آمریکا و رئیس جمهور آمریکا قانونا می توانست ایران را زیر رگبار تانک و توپ و مسلسل قرار دهد ولی شاه را نمی‌تواند قانونا پس دهد؟ این چه قانونی است که آمریکا سالها در جهان می‌تواند مردم را استعمار و استثمار کند ولی یک نفر را که عامل کشتارهای وسیعی مردم ایران است نمی‌تواند قانونا پس دهد؟ آیا این را می‌شود قانون نامید؟

تایم: شما با قاطعیت از سفارت به عنوان لانه جاسوسی صحبت می‌کنید ولی شواهد کافی برای موضوع وجود ندارد. آیا آگاهی دارید که این وظیفه هر دیپلماتی است که اطلاعاتی درباره کشوری که در آن هست را جمع نماید و این قانون مشروع پذیرفته شده است؟ شما این را نمی دانید که حتی زمانی که شواهدی بر جاسوسی علیه دیپلمات‌ها در دست است به سادگی آنها اخراج می‌شوند به جای آنکه به وسیله کشور میزبان در محک آزمایش قرار گیرد؟

امام: اطلاعات جمع کردن غیر از جاسوسی کردن است. دلایل به دست آمده حاکی است که این ها برای هر منطقه از ایران نقشه کشیده بودند. این‌ها برای تعطیلی مدارس ما نقشه کشیده بودند. این‌ها برای درگیری مسلحانه در نقاط مختلف کشور نقشه کشیده بودند‌ آیا این کسب اطلاع است؟ انشاالله در آینده دانشجویان مسلمان روشن خواهند کرد.

تایم: اگر شما مخالف و فعالیت‌های سفارت آمریکا هستید چرا آن را نبستید یا تعدادی از پرسنل آن را بیرون نکردید؟
امام: بستن یا نبستن مربوط به دولت است و من در این امور دخالت نمی‌کنم.

ادامه دارد….

توضیح عکس: امام روی جلد تایم

 

بخش اول مصاحبه:

امام خمینی: ما آمریکا را بیرون نینداختیم که شوروی جای آن را بگیرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات