تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:44
کد خبر : 2582

چطور زیر سقف مشترک مجرد می‌شویم؟ 

چطور زیر سقف مشترک مجرد می‌شویم؟ 

زمانی که مرد یا زن از خانه‌اش فاصله می‌گیرد و آرامش را با حضور کمتر در خانه می‌جوید، یعنی ارتباط مؤثر زناشویی وجود ندارد. شاید همه چیز آرام و طبیعی به نظر آید اما زندگی خالی شده و گفتگو‌ بین زوجین به مواردی مربوط به امور روزانه خانه یا درس بچه‌ها محدود می‌شود. در این

زمانی که مرد یا زن از خانه‌اش فاصله می‌گیرد و آرامش را با حضور کمتر در خانه می‌جوید، یعنی ارتباط مؤثر زناشویی وجود ندارد.

شاید همه چیز آرام و طبیعی به نظر آید اما زندگی خالی شده و گفتگو‌ بین زوجین به مواردی مربوط به امور روزانه خانه یا درس بچه‌ها محدود می‌شود.

در این شرایط زن و مرد دیگر در مورد آرزو، نگرانی، امید و دغدغه‌ها با هم حرف نمی‌زنند.

اگر شریک زندگی‌تان بهانه می‌تراشد تا از شما دور شود، یک جای کار می‌لنگد. به عنوان مثال می‌گوید که به خاطر کارش نمی‌تواند با شما به میهمانی بیاید.

در این شرایط یا واقعا به کار و ارتقای موقعیت و افزایش ثروت اعتیاد یافته یا به خودش پناه برده یا اینکه پای کس دیگری در میان است.

هر کدام از این وضعیت‌ها چاره خاص خود را می‌طلبد اما نکته مهم این است که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

مراقب باشید این روز‌ها از اوضاع مالی همسرتان ایراد نگیرید و با بقیه مقایسه نکنید. این بی‌نتیجه‌ترین کار است. به بچه‌ها تأکید کنید در همه حال موظفند احترام پدر و مادرشان را حفظ کنند.

از ظاهر و شکل اندام یکدیگر ایراد نگیرید. هر فردی چهره و اندام خاص خود را دارد، به سلامت جسمانی یکدیگر توجه کنید.

رویا‌های یکدیگر را نادیده نگیرید حتی اگر جامه عمل پوشاندن به آن‌ها امکانپذیر نباشد.

اعتماد، مهم‌ترین بخش رابطه عاطفی است. اعتماد به هم را از بین نبرید. نزد بچه‌ها یا دیگران، یکدیگر را سرزنش نکنید. هیچ رابطه‌ای نیست که در آن اختلاف نظر وجود نداشته باشد، اما اگر در این شرایط در جمعی به سر می‌برید، خودتان را کنترل کنید.

گاهی همسر مجبور می‌شود در دوره‌ای برای کارش وقت بیشتری بگذارد؛ شرایط برای او هم خسته‌کننده است ولی برای آسایش و تأمین نیاز‌های خانواده تلاش می‌کند؛ پس به او قوت قلب بدهید و تأکید کنید جای خالی‌اش در خانه کاملاً احساس می‌شود.

در او این احساس را ایجاد کنید که به احساسات و خواسته‌هایش اهمیت می‌دهید. شما باید در کنار هم احساس آرامش داشته باشید، پس باید مراقب احساسات هم باشید.

زمانی پیش می‌آید که یکی از زوجین احتیاج به تنهایی و تفکر دارد. زمان گرفتن مثلاً برای بازیافت روحی ایده خوبی است اما این تصمیم بهتر است دو طرفه باشد.

محمدرضا سهیلی‌فر جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات