تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 20:05
کد خبر : 2706

حرکت مجدد شاخص برای شکستن سقف واعظی

حرکت مجدد شاخص برای شکستن سقف واعظی

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی مثبت شد که در روز سرخ بانکی‌ها، این نمادهای نفتی بودند که به کمک افزایش شاخص آمدند و در نهایت بازار با حداقل ممکن، روز خود را با رنگ سبز شاخص به پایان رساند. شاخص کل بورس تهران امروز با تنها ۱۳۲.۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد تا

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی مثبت شد که در روز سرخ بانکی‌ها، این نمادهای نفتی بودند که به کمک افزایش شاخص آمدند و در نهایت بازار با حداقل ممکن، روز خود را با رنگ سبز شاخص به پایان رساند.

شاخص کل بورس تهران امروز با تنها ۱۳۲.۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد تا عدد ۱,۵۷۹,۶۳۹.۹۵ واحدی افزایش پیدا کرد.

افزایش شاخص امروز در حالی بود که رنگ شاخص در روز جاری بارها تغییر کرد. در حالی که وضعیت شاخص در ساعات آغازین منفی بود، با حرکت مثبت برخی نمادهای شاخص‌ساز، در دقایق پایانی ساعات معاملاتی شاخص، رنگ شاخص بورس، سبز شد.

شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۲۰۴۱.۸۰ واحد کاهش به ۴۱۴,۳۹۶.۴۷ واحدی رسید که نشان می‌دهد امروز برای نمادهای شرکت‌های کوچک، روز خوبی نبوده است.

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «شپنا»، «تاپیکو» و «اخابر» داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «حکشتی»، و «کچاد» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز با رقم جزئی ۵.۱۴ منفی به ۱۸,۲۷۳.۹۱ واحدی رسید.

نمادهای «ذوب»، «کگهر» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «میدکو»، «دی» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

امروز را می‌توان روز پر معامله خودرویی‌ها دانست. نماد «خودرو» همچنان در حال رشد است، اگرچه همچنان با قیمت خود در روزهای اوج مردادماه، فاصله‌ای چشمگیر دارد؛ اما بخشی از ضرر سهامداران آن جبران شده است.

امروز را همچنین باید روز جابجایی‌های بزرگ دانست. در حالی که در نمادهای همچون «شپنا» (۵۵.۴ درصد)، «تاپیکو» (۵۴.۵ درصد) و «وپاسار» (۵۴.۴ درصد) حقوقی‌ها فروشنده بودند، در نمادهایی همچون «خبهمن» (۵۹.۴ درصد)، «وبملت» (۴۰ درصد) و «وبصادر» (۴۰ درصد) سهامداران حقوقی خریدار بودند.

این مسئله‌ نشان می‌دهد سهامداران حقوقی در تکاپو هستند تا وضعیت بازار را مدیریت کنند.

در مقابل، سهامداران حقیقی نیز بیش از ماه قبل به بازار اعتماد پیدا کرده‌اند و در مواردی بار دیگر به بازار بازگشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات