تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:57
کد خبر : 2938

مجلس: ۳۰هزار میلیارد تومان بین مردم پخش می‌کنیم/دولت: آخر از کجا؟

مجلس: ۳۰هزار میلیارد تومان بین مردم پخش می‌کنیم/دولت: آخر از کجا؟

مجلسی‌ها با وجود مخالفت دولت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی امروز چهارشنبه هفتم آبان طرح تامین کالای اساسی را با ۲۱۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع تصویب کردند.   «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده بر اساس این طرح، ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰هزار

مجلسی‌ها با وجود مخالفت دولت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی امروز چهارشنبه هفتم آبان طرح تامین کالای اساسی را با ۲۱۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع تصویب کردند.

 

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده بر اساس این طرح، ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰هزار تومان برای ۴دهک بعدی به کارت‌های اعتباری واریز می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، پیش از تصمیم نمایندگان بارها دولت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود از جمله «علی ربیعی» سخنگوی دولت دیروز اظهار داشت دولت برای تامین یارانه‌های معیشتی قبلی هم مجبور به فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق شده و الان چنین امکانی وجود ندارد.

 

روزنامه «ایران» هم در این باره نوشته مجموع تأمین منابع ۳۰هزار میلیاردی طرح تأمین کالاهای اساسی،  ۱۰ هزار میلیاردی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی کشور که به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، معادل ۵۶ درصد بودجه عمرانی کشور و ۸ درصد بودجه دولت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات