تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1399 - 23:13
کد خبر : 3099

اگر بایدن یا ترامپ نتیجه را نپذیرند…

اگر بایدن یا ترامپ نتیجه را نپذیرند…

رقابت انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با رسیدن به مراحل پایانی شمارش آرا، با حساسیت بسیار زیاد و شانه به شانه پیش می‌رود.   به گزارش ایران مامن، کش‌وقوس‌های این وضعیت به خصوص ادعای مکرر ترامپ در زمینه تقلب در انتخابات باعث شده تا احتمال عدم پذیرش نتیجه شمارش آرا پررنگ باشد.   در

رقابت انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با رسیدن به مراحل پایانی شمارش آرا، با حساسیت بسیار زیاد و شانه به شانه پیش می‌رود.

 

به گزارش ایران مامن، کش‌وقوس‌های این وضعیت به خصوص ادعای مکرر ترامپ در زمینه تقلب در انتخابات باعث شده تا احتمال عدم پذیرش نتیجه شمارش آرا پررنگ باشد.

 

در این زمینه پرسش‌های گوناگونی مطرح است. برخی می‌پرسند اگر تعداد آرای الکترال بایدن و ترامپ یکسان شد چه اتفاقی می‌افتد؟

 

هرچند این احتمال با توجه به تعداد الکترال‌های باقی‌مانده محتمل نیست باید گفت اگر آرای الکترال نامزدها مساوی و برابر عدد ۲۶۹ شد کما اینکه این اتفاق در سال ۱۸۲۴ رخ داد، مطابق متمم ۱۲ قانون اساسی آمریکا، مجلس نمایندگان رئیس‌جمهوری آتی و سنا معاون رئیس‌جمهوری بعدی را انتخاب می‌کند.

ترامپ و بایدن

در سناریوی آرای الکترال برابر، هر ایالت تنها یک رای در مجلس نمایندگان آمریکا خواهد داشت و طبیعتاً هر حزب با بیشترین کرسی‌ها در مجلس نمایندگان، رای ریاست جمهوری را مشخص خواهد کرد.

 

و اما اگر در هر صورت، یکی از نامزدها و به طور اخص ترامپ نتیجه را نپذیرد چه می‌شود؟ «رحیم بایزدی» کارشناس روابط بین‌الملل به ایرنا می‌گوید: در میان ۲ روش موجود، روش اول این است که در مجلس نمایندگان این مسئله بررسی می‌شود منتها برای بررسی این اختلاف هر ایالت یک رای خواهد داشت و با توجه به کرسی ایالت‌ها به احتمال زیاد ترامپ انتخاب خواهد شد. روش دوم این است که تعارض در دیوان عالی مطرح شود. در این دیوان هم جمهوری‌خواهان اکثریت را دارند و احتمال زیاد ترامپ را به بایدن اولویت خواهند داد.

 

البته برخلاف این نظر، «مهدی جلالی تهرانی» کارشناس امنیت بین‌الملل به بی.بی.سی فارسی گفته در صورت کشیده شدن اختلاف به دیوان عالی، بخاطر سنت‌های سیاسی و شانیتی که قضات برای خود قائلند بعید است بخواهند صرفا بر اساس وابستگی‌های حزبی رای بدهند و به هر قیمت ترامپ را به کاخ سفید برسانند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات