تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 23:17
کد خبر : 5489

ناهمراهی ونزوئلا با ایران در اوپک و مقابله به مثل عربستان

ناهمراهی ونزوئلا با ایران در اوپک و مقابله به مثل عربستان

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۷۶ تا عصر در لتیان بودیم. محسن هم آمد و گزارشى از ترکیب همراهان سفر عربستان سعودی داد؛ داوطلب زیاد است و مشکل تنظیم داریم. بحث داغ بچه‌ها هم هست. آفتاب خوبی داشتیم. مقداری در ساحل سد پیاده‏ روى‏ کردم و انعامی به باغبان و آشپزها دادم. مقدارى سرگرم با لیلى –

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۷۶

تا عصر در لتیان بودیم. محسن هم آمد و گزارشى از ترکیب همراهان سفر عربستان سعودی داد؛ داوطلب زیاد است و مشکل تنظیم داریم. بحث داغ بچه‌ها هم هست. آفتاب خوبی داشتیم. مقداری در ساحل سد پیاده‏ روى‏ کردم و انعامی به باغبان و آشپزها دادم. مقدارى سرگرم با لیلى – دختر چند ماهه یاسر- بودم؛ خیلى شیرین است.

 

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۷۶

 

آقاى نوربخش رییس ‏کل بانک مرکزی گزارش سفر به ونزوئلا را داد که براى قانع ‏کردن این کشور، براى همکارى با اوپک و خوددارى از تولید اضافه نفت رفته بود و گفت، سفر بى‏ نتیجه است و آنها حاضر به کم ‏ کردن تولید نیستند. حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز بیش از سهمیه تولید مى‌کنند. عربستان سعودی هم رویه مقابله به مثل اتخاذ کرده و تصمیم اوپک براى بالا بردن سهمیه در همین راستا است.

شب، سران سه قوه میهمانم بودند. درباره مسأله حکم اعدام مرتضى فیروزى سردبیر روزنامه ایران‏ نیوز مذاکره شد. آقای یزدی رییس قوه قضاییه به این نتیجه رسیده که دادگاه سالم عمل نکرده و دستور داده بررسى مجدد شود. نظرخود ایشان این است که مستحق اعدام نیست. در مورد احضار مجدد آقای غلامحسین کرباسچی شهردار تهران به دادگاه و احتمال بازداشت، آقاى خاتمى از آقاى یزدى خواست که مانع بازداشت شوند. قرار شد آقاى خاتمى و آقاى یزدى، براى رفع اشکالات بازجویى‌ها و تحقیقات و رسیدگى‌ها همکارى کنند.
در مراجعت به خانه، آقاى خاتمى سوار ماشین من شدند و در مسیر درباره مسأله آیت‏ الله منتظرى صحبت ‏کردیم. ایشان نظر شخصى‌اش، این است که وضع آیت ‏الله منتظرى عادى شود؛ گرچه در شوراى امنیت تصمیم ‏گرفته‌اند که محدود باشند.

منبع: خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات