تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 15:26
کد خبر : 5789

بعد از مرغ و گوشت حالا میوه نخورید

بعد از مرغ و گوشت حالا میوه نخورید

در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت میوه در بازارهستیم که در روزهای اخیر گرانی افسارگسیخته آن توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است.   به گزارش ایران مامن، اختلاف قیمت میوه از باغ تا مصرف کننده به ۵ تا ۷ برابر می رسد که دلایلی همچون سودجویی دلال ها، بی

در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت میوه در بازارهستیم که در روزهای اخیر گرانی افسارگسیخته آن توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

 

به گزارش ایران مامن، اختلاف قیمت میوه از باغ تا مصرف کننده به ۵ تا ۷ برابر می رسد که دلایلی همچون سودجویی دلال ها، بی توجهی به کشاورزی سفارشی، نبود شفافیت و همچنین نوسان قیمت نهادهای تولید از جمله علت این گرانی های نجومی است.

 

 

برخی کاربران شبکه های مجازی با درج قیمت های میوه در صفحاتشان نوشتند: موز۶۰ هزارتومانی و سیب ۳۵هزارتومانی تناسبی با درآمد اقشار ضعیف جامعه ندارد و خواستار مهار این گرانی توسط مسئولین شدند.

 

برخی نیز معتقد هستند: نبود شفافیت بازار در قیمت گذاری از عمده تا خرده فروشی و همچنین مشخصات محصولات ممتاز، زمینه را برای گران فروشی میوه مهیا کرده است.

 

 

با این حال، غیر از چند مصاحبه و وبینار در صدا و سیما و چند رسانه، نهادی پاسخ روشنی برای کاهش قیمت میوه ندارد و این در حالی است که بسیاری از مردم برای حفظ سلامت خود در شرایط سخت کرونا و الزام تقویت های جسمی نیاز به مصرف مواد غذایی مقوی دارند و با دیدن قیمت های نجومی میوه از خرید آن منصرف می شوند.

 

 

 

خبرنگار محدثه ذوالفقاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات