تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 22:41
کد خبر : 6347

نقشه «الاغ‌ها» در کاخ سفید برای اژدهای زرد

نقشه «الاغ‌ها» در کاخ سفید برای اژدهای زرد

«سان ترو» استرا‌تژیست بزرگ چینی تنها هنر جنگ را به هم‌وطنانش یاد نداد بلکه شیوه سیاست‌ورزی را هم به آن‌ها آموخت. از دیدِ او، هنر اصلی پیروزیِ بدون جنگ است و توصیه اکید می‌کند برای اینکه آماج تیرهای دشمن نشوید کافی است از تیررس خارج شوید.   با همین سیاق، سال‌ها است چینی‌ها با چراغ

«سان ترو» استرا‌تژیست بزرگ چینی تنها هنر جنگ را به هم‌وطنانش یاد نداد بلکه شیوه سیاست‌ورزی را هم به آن‌ها آموخت. از دیدِ او، هنر اصلی پیروزیِ بدون جنگ است و توصیه اکید می‌کند برای اینکه آماج تیرهای دشمن نشوید کافی است از تیررس خارج شوید.

 

با همین سیاق، سال‌ها است چینی‌ها با چراغ خاموش در جنگ اقتصادی با رقبا ظاهر شده‌اند؛ با این حال، آمریکا تب‌‌وتاب اژدهای زرد و خطرش را برای ماندگاری هژمونی‌ خود نادیده نگرفته است. حداقل کارکرد «دونالد ترامپ» این بود که چشم دنیا را به سمت واقعیات شرق آسیا بازتر کرد.

حالا «جو بایدن» دموکرات (حزب موسوم به الاغ‌ها) کار سخت‌تری در پیش دارد. آنچه از مواضع جانشین ترامپ بر می‌آید اینکه وی قصد دارد سیاست «رقابت شدید» را اتخاذ کند. رئیس‌جمهور آمریکا البته گفته در سیاستِ جدید، نیازی به ایجاد درگیری میان ۲طرف نیست.

 

بایدن با وجود اینکه از ضرورت مهار چین بارها سخن گفته و روی تهدیدات پکن انگشت گذاشته، «شی جین پینگ» همتای چینی را فردی بسیار «باهوش» و «سرسخت» خوانده و بیان کرده هر ۲ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات