تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 22:40
کد خبر : 6542

درآمد بنیاد مستضعفان در پایان سال ۷۶

درآمد بنیاد مستضعفان در پایان سال ۷۶

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۷۶  /۱۹ ذیقعده  ۱۴۱۸  / ۱۸ مارس ۱۹۹۸   آقاى یحیی آل‏‌اسحاق، وزیر سابق بازرگانى آمد. قائم‏‌مقام بنیاد مستضعفان است. گزارشى از وضع بنیاد داد. بیش از ۴۰۰ شرکت و بیش از پنج‏ هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات با درآمد سالیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان که ۷۰ درصد آن صرف جانبازان

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۷۶  /۱۹ ذیقعده  ۱۴۱۸  / ۱۸ مارس ۱۹۹۸

 

آقاى یحیی آل‏‌اسحاق، وزیر سابق بازرگانى آمد. قائم‏‌مقام بنیاد مستضعفان است. گزارشى از وضع بنیاد داد. بیش از ۴۰۰ شرکت و بیش از پنج‏ هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات با درآمد سالیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان که ۷۰ درصد آن صرف جانبازان مى‌شود و بقیه به مصرف محرومان دیگر می‏‌رسد. نزدیک دو هزار میلیارد تومان، گردش مالى دارند. از مشکلاتى که با بانک‌ها در رابطه با تسهیلات دارند، گفت. ۱۰ میلیارد تومان بودجه از دولت مى‌گیرند. از رکود در کشور و کم شدن تولید و گران شدن نرخ بهره در بانک‌ها و بازار که گاهى از ۵۰ درصد هم بالاتر مى‌رود و بانک‌ها هم براى امور بازرگانى کمتر از ۳۳ درصد نمى‌گیرند، اظهار نگرانى‏ کرد.

 

دکتر روحانى، دبیر شورای عالی امنیت ملی آمد. از وضع سیاسى و اقتصادى کشور در رابطه با رهبرى و دولت و خطرهاى امنیتى آن، اظهارنگرانى‏ کرد. براى راه‌هاى علاج، مدتى مذاکره کردیم. من هم در نگرانى ایشان شریکم.

 

دیروز در دو تصادفِ اتوبوس‌هاى حامل دانشجویان برجسته ریاضى و دختران دانشجوى شاهد، جمع زیادى کشته شده‌اند و جمع بیشترى زخمى و مصدوم؛ باعث تأسف شد.

 

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۷۶ 

 

آقاى نجفى رییس سازمان برنامه و بودجه آمد. گله‏ داشت‏ که وقتى خدمت رهبری گفته، براى حل‏ مشکل اشتغال، ناچاریم سرمایه جذب‏ کنیم، مواجه با برخورد سرد ایشان شده و با تعجب گفته‌اند: «سرمایه خارجى؟!!»

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات