تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 22:37
کد خبر : 7844

چرا اصلاح‌طلبان به نامزدی لاریجانی تن نمی‌دهند؟

چرا اصلاح‌طلبان به نامزدی لاریجانی تن نمی‌دهند؟

تا اینجای کار «علی لاریجانی» بی‌سروصداترین نامزد بالقوه انتخابات۱۴۰۰ بوده‌است. حتی برخی رسانه‌ها نوشتند که رئیس سابق مجلس مدتی پیش به اطرافیانش گفته درباره کاندیداتوری او اظهارنظر نکنند.   جدی شدن حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات هم باعث شد تا امکان نامزدی لاریجانی کمرنگ‌تر شود. به گفته برخی ناظران او مترصد این بوده تا علاوه

تا اینجای کار «علی لاریجانی» بی‌سروصداترین نامزد بالقوه انتخابات۱۴۰۰ بوده‌است. حتی برخی رسانه‌ها نوشتند که رئیس سابق مجلس مدتی پیش به اطرافیانش گفته درباره کاندیداتوری او اظهارنظر نکنند.

 

جدی شدن حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات هم باعث شد تا امکان نامزدی لاریجانی کمرنگ‌تر شود. به گفته برخی ناظران او مترصد این بوده تا علاوه بر اعتدالیون و دولتی‌ها حداقلی از حمایت اصلاح‌طلبان و بخش‌هایی از اصولگرایان سنتی را برای آمدن دریافت دارد.

 

 

این در حالی است که غیر از شماری از کارگزارانی‌ها، تقریبا هیچ طیفی از اصلاح‌طلبان حمایتی از لاریجانی به عمل نیاورده‌اند. «محمود صادقی» یکی از نامزدهای جبهه اصلاحات در سومین روز ثبت‌نام و بعد از نام‌نویسی اظهار داشت با تمام احترامی که برای آقای لاریجانی قائلیم، نامزد اصلاح‌طلبان منحصرا از این جریان انتخاب می‌شود.

 

با این وجود، برخی اطرافیان لاریجانی از جمله «بهروز نعمتی» عضو هیات رئیسه مجلس دهم می‌گویند نامزدی او قطعی است و دوقطبی ۱۴۰۰ حول محور رئیسی-لاریجانی شکل می‌گیرد. البته «علی مطهری» که با توجه به روابط خانوادگی‌اش برخی می‌گویند ممکن است نامزد پوششی لاریجانی شود، امروز گفت ۲۰ روزی می‌شود خبری از دامادشان ندارد و نمی‌داند قصدش برای انتخابات چیست.

 

لاریجانی در حالی ممکن است در انتخابات پا بگذارد که آخرین بار پس از سفر نخست وزیر چین به ایران ظاهر شده و به واسطه اینکه مسئول اصلی پیشبرد سند راهبردی با چین محسوب می‌شود، از این ناحیه نیز با مخالفانی جدی در میان رای‌دهندگان مواجه است ضمن اینکه بر اساس نظرسنجی که ایسپا فروردین ماه انجام داد، از میان ۱۲ نامزد بیشترین آرای منفی (۴۲ درصد) را دارد.

 

 

در کنار این ملاحظه، اصلاح‌طلبان «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور را که سهمیه لاریجانی در دولت روحانی می‌خوانند از اصلی‌ترین موانع محقق نشدن اهداف سیاسی‌شان طی هشت سال گذشته می‌دانند. حتی برخی می‌گویند شکست مطلق اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو با نامزدهایی چون جهانگیری، هاشمی یا علی اکبر صالحی مطلوب‌تر از باخت با نامزد اجاره‌ای خواهد بود و اصلاحاتی‌ها نمی‌خواهند وارد بازی دو سر باخت شوند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات