تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 12:33
کد خبر : 8057

مساله اول کشور؛ بی‌برقی

مساله اول کشور؛ بی‌برقی

*با وجود اعلام جدول قطع برق در برخی شهرها منجمله پایتخت، رسانه‌ها دیروز از ادامه قطع بی‌برنامه و چندباره برق در برخی مناطق خبر دادند؛ وضعیتی که تبعات آن هشدار درباره خفگی بیماران کرونایی، گیر کردن ۵۰ اصفهانی در آسانسور، خراب شدن خمیر نانوایان، گرفتاری یک مقنی مشهدی در عمق ۵۰متری زمین و … بود.

*با وجود اعلام جدول قطع برق در برخی شهرها منجمله پایتخت، رسانه‌ها دیروز از ادامه قطع بی‌برنامه و چندباره برق در برخی مناطق خبر دادند؛ وضعیتی که تبعات آن هشدار درباره خفگی بیماران کرونایی، گیر کردن ۵۰ اصفهانی در آسانسور، خراب شدن خمیر نانوایان، گرفتاری یک مقنی مشهدی در عمق ۵۰متری زمین و … بود.

 

*مدیرعامل توانیر گفته تا یک ماه شرایط بحرانی برق ادامه دارد. سخنگوی صنعت برق هم در تلویزیون گفته نصف شدن ذخایر آب سدها، افزایش ۲۰درصدی مصرف، استخراج رمزارزها دلیل قطع برق است. رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اما با رد کردن موضوع استخراج ارزهای دیجیتال، استهلاک تجهیزات تولید و توزیع را عامل اصلی دانسته است.

 

*بنابر اعلام سخنگوی شورای نگهبان، چهارم خرداد نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود. یکی از اعضای این شورا گفته کسی بخاطر جنسیت رد نمی‌شود. در همین خصوص برخی شایعات در مورد طولانی شدن روند بررسی‌ها به خاطر اقامت دختر علی لاریجانی در آمریکا و وضعیت سلامت جسمی محسن رضایی منتشر شد. بعد از آن بود که رضایی کلیپی از فوتبال بازی کردن خود منتشر کرد.

 

*در دیگر موضع‌گیری‌های انتخاباتی عباس آخوندی گفته شورای نگهبان با هیچ متری نمی‌تواند من را رد صلاحیت کند و عبدالناصر همتی اظهار داشته کاندیدای پوششی لاریجانی و جهانگیری نیستم. یکی از اعضای ارشد موتلفه هم گفته جلیلی بازوی انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی خواهد بود. مشاور سابق احمدی نژاد هم مدعی شده اون با شعار «یا احمدی یا هیچ احدی» دنبال پیروزی لاریجانی است.

 

*برخی رسانه‌ها دیروز به نقل از غلامرضا تاجگردون نماینده سابق مجلس از دعوای جهانگیری و روحانی نوشتند که رئیس جمهوری، معاون خود را به توطئه‌چینی علیه دولت با همراهی اصلاح‌طلبان متهم کرده و در نهایت قهر جهانگیری با وساطت لاریجانی خاتمه یافته است.

 

*موضوع تمدید مشروط توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعلام نظر رئیس مجلس در این باره در بسیاری از شبکه های مجازی پربازتاب شد.

 

*وزارت اطلاعات دیروز از متلاشی شدن سه تیم تروریستی و دستگیری عوامل انفجار سراوان خبر داد. همزمان گاردین مدعی شد در کارخانه تولید پهپاد در اصفهان آتش‌سوزی صورت گرفته و دست اسرائیلی‌ها در کار بوده که این ادعا از سوی مقامات ایرانی رد شد.

 

*رسانه‌ها دیروز تصویری از رفتار جنجالی معاون بایدن منتشر کردند که کاملا هریس بعد از دست دادن با رئیس جمهور کره جنوبی دستش را با لباسش پاک می‌کند.

 

*به گزارش ایران مامن، اعطای بسته یک ماهه رایگان اینترنت از سوی وزارت ارتباطات به مردم برای ایام انتخابات، گزارش لس آنجلس تایمز از موج گسترده مهاجرت پرستاران و پزشکان ایرانی، درخواست معصومه ابتکار برای تایید صلاحیت یک زن برای ریاست جمهوری، انتشار تصاویر چاقو خوردن افسر راهنمایی رانندگی، افزایش ۳۰درصدی کرایه اتوبوس و تاکسی‌های شهری،، شایعه فروش برگه آزمایش تقلبی کرونا در برخی مراکز دولتی، اظهارات خانواده داماد مقتول خرمدین‌ها و … از دیگر موضوعات مورد توجه مجازی‌ها بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات