تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 20:20
کد خبر : 11631

شباهت‌ بزرگ مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای با رئیسی

شباهت‌ بزرگ مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای با رئیسی

«خوشبختانه یک فرد خبیر و آگاهی که بیش از ۱۰ سال است در جریان مذاکرات ۱+۵ از ابتدا حضور داشته، برجام را تحلیل و زیر و رو کرده و بر همه چیز مسلط است، برای مذاکره انتخاب شده که جز به لغو تحریم‌ها، آرام نمی‌گیرد و پای مذاکره نمی‌آید؛ دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد؟»

«خوشبختانه یک فرد خبیر و آگاهی که بیش از ۱۰ سال است در جریان مذاکرات ۱+۵ از ابتدا حضور داشته، برجام را تحلیل و زیر و رو کرده و بر همه چیز مسلط است، برای مذاکره انتخاب شده که جز به لغو تحریم‌ها، آرام نمی‌گیرد و پای مذاکره نمی‌آید؛ دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد؟» این توصیف دیروز امام جمعه مشهد از «علی باقری کنی» است.

 

همه اما با آیت الله علم الهدی موافق نیستند و حتی مذاکره کننده ارشد ایران در پرونده‌ هسته‌ای را ناآگاه به عرف دیپلماتیک می‌دانند.

 

ماجرا از پرچم وارونه ایران در دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه با همتای پاکستانی‌ آغاز شد. سئوالاتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد این که مگر تیم جدید وزارت خارجه پروتکل‌های دیپلماتیک را چک نمی‌کنند که این پرچم به این شکل از روی میز علی باقری سر درآورده و اصلا او مگر این پرچم را ندیده و تذکر نداده که لااقل درستش کنند و …

 

 

از ایستادن وزیر امور خارجه در جایگاه‌های رئیس جمهورها در بغداد و حالا نوع جاگیری باقری در دیدار با دبیر کل وزارت خارجه بلژیک پشت به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، همه و همه مزید علت شده تا گاف‌های پروتکلی بیشتر نمایان شود. البته عده‌ای هم با انتشار عکس های مشابه در زمان وزارت خارجه ظریف می پرسند که چرا در دولت قبل این قبیل پروتکل‌ها وجود نداشت؟

 

 

اگر بی‌طرفانه بخواهیم ماجرا را بررسی کنیم اشتباه در دوره قبل توجیهی برای اشتباهات جدید نیست اما از سوی دیگر مشخص است جریانی در پی تخریب تیم جدید دیپلماسی است و مانند خطاهای لپی رئیس‌جمهوری تیم جدید را با دقت زیر ذره بین قرار داده است.

 

✍🏻امیر حمزه نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات