تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 19:41
کد خبر : 8084

همراهی غول‌های تکنولوژی با اسرائیل

همراهی غول‌های تکنولوژی با اسرائیل

با توجه به اهمیت تقابل کشورها در فضای سایبری و عرصه فناوری های ارتباطی و تکنولوژیکی، در سال های اخیر اسرائیل نیز سرمایه گذاری های بلندمدت و سنگینی در این حوزه داشته است.   براساس گزارش موسسه آمریکایی «سی بی اینسایت» (CB Insights) اسرائیلی‌ها بعد از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ محصولات و خدمات سایبری دنیا

با توجه به اهمیت تقابل کشورها در فضای سایبری و عرصه فناوری های ارتباطی و تکنولوژیکی، در سال های اخیر اسرائیل نیز سرمایه گذاری های بلندمدت و سنگینی در این حوزه داشته است.

 

براساس گزارش موسسه آمریکایی «سی بی اینسایت» (CB Insights) اسرائیلی‌ها بعد از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ محصولات و خدمات سایبری دنیا محسوب می‌شوند و بیش از ۲۰۰ شرکت و موسسه تحقیقاتی صهیونیستی در زمینه ابداع فناوری‌های دفاع سایبری و حفظ امنیت سایبری فعالیت می‌کنند.

 

از شرکت های مهم اسرائیلی می توان به بیسمر (Bessemer) ، آرگوس (Argus) ، ایندیگی (Indegy)   و ایلوسیو نت ورکز (Illusive Networks) اشاره کرد.

 

علاوه بر این، سرمایه گذاری ۷۴ میلیون دلاری شرکت آمریکایی مایکروسافت در یک شرکت استارت آپ اسرائیلی به نام «انی ویژن» در زمینه استفاده و بهره برداری از فنآوری تشخیص چهره فلسطینی‌ها در کرانه باختری، شکایت پیام‌رسان واتس آپ از یک شرکت اسرائیلی سازنده تکنولوژی‌های جاسوسی موسوم به  «ان‌اس‌او» و جاسوسی این شرکت از حدود ۱۴۰۰ موبایل فعالان حقوق بشر، فعالان سیاسی و سیاستمداران کشورهای مختلف، پیوند تنگاتنگ شرکت‌های امنیت سایبری اسراییلی با شرکت‌های فناوری آمریکایی و… از مهم ترین شواهد حضور پررنگ سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیستی در عرصه فناوری و تکنولوژیهای نوین ارتباطی است.

 

موضوع پیشرفت‌ها و دستاورد‌های اسرائیل در حوزه فناوری و تکنولوژی و استفاده از این تکنولوژی ها در شناسایی و سرکوب گروه های مقاومت فلسطینی در اجلاس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک ( AIPAC ) در مارس ۲۰۱۸  در واشنگتن نیز مورد تایید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. نتانیاهو در این نشست همچنین از همکاری پنج غول فناوری دنیا یعنی «اپل»، «گوگل»، «مایکروسافت»، «آمازون» و «فیس بوک» با رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

اخیراً در راستای همکاریهای نزدیک شرکتهای فناوری آمریکایی و رژیم صهیونیستی، وب‌سایت مالی «کالکالیست» اعلام کرده است که شرکت آمریکایی «شبکه‌های پالو آلتو»  (Palo Alto Networks)، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی تحت عنوان  «بریدج کرو»   (Bridgecrew) را به مبلغ ۱۵۶ میلیون دلار خریداری کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این استارت‌آپ صهیونیستی، ده‌ها کارمند در سرزمین‌های اشغالی و ایالات متحده در خدمت دارد و در حال توسعه کدی است که به شرکت‌ها اجازه محافظت از زیرساخت‌های ابری خود به صورت خودکار را می‌دهد.

 

براساس بیانیه شرکت بریدج کرو شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این پلتفرم داده‌های خود را ایمن و خطاهای زیرساختی را در حساب‌های ابری، میزان کار یا زیرساخت خود به عنوان اشتباه کدی، شناسایی کنند. براساس گفته های محققان امنیت سایبری، با اضافه شدن این شرکت صهیونیستی به شرکت شبکه‌های پالو آلتو، این شرکت آمریکایی نخستین شرکتی خواهد بود که امنیت را در کل چرخه عمر برنامه تامین می کند. درواقع پس از یکپارچه‌سازی، کاربران از یک پلتفرم واحد بهره‌مند خواهند شد که امنیت ابری را از زمان ساخت تا زمان اجراء فراهم و به طور یکپارچه تیم‌های امنیتی و  عملیات توسعه نرم افزار موسوم به «دواپس» (DevOps) را متصل می‌کند.

 

رئیس و مدیرعامل شرکت شبکه‌های پالو آلتو ضمن استقبال از تولید پلتفرم امنیتی توسط شرکت بریدج کرو، بر امنیت بسیار بالای سیستم ها در چرخه عمر عملیات توسعه نرم افزارها تاکید کرده است. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بریدج کرو نیز در این باره اظهار داشته ما با پیوستن به شبکه‌های پالو آلتو می‌توانیم امنیت ابری رمزگذاری شده را در سطح وسیع‌تری به جامعه توسعه دهندگان ارائه دهیم.

 

شایان ذکر است شرکت پالو آلتو، در سال ۲۰۰۵ توسط «نیر زوک» (Nir Zuk) تأسیس شد، و بر اساس گزارش ها درآمد ۳.۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ داشته است و سهام آن در بازار بورس نیویورک، بیش از ۳۸ میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین این شرکت آمریکایی پیش از این نیز برخی از شرکت های صهیونیستی از جمله شرکت «سایورا» (Cyvera) به ارزش۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴،  شرکت «لایت سایبر» (LightCyber) به مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷، شرکت «سایبر کیوبس» (CyberCubes)، شرکت «سکدو» (Secdo) در سال ۲۰۱۸ و شرکت «توئیست لاک» (Twistlock) با قیمت ۴۱۰ میلیون دلار، شرکت «پیورسک» (PureSec) و شرکت «دیمیستو» (Demisto)  به مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات