تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 16:46
کد خبر : 8844

چراغ سبز سلبریتی‌ به رنگین‌کمانی‌ها

چراغ سبز سلبریتی‌ به رنگین‌کمانی‌ها

اوضاع این روزهای جهان به شکلی است که کمتر تابویی برای شکستن باقی مانده است. تازه‌ترین آن هم بررسی طرح قانونی شدن چندشوهری در آفریقای جنوبی است که رسانه‌ها از آن خبر داده‌اند.   انواع ایرانی این تابوشکنی‌ها هم کم نیست. در حالی که پیشتر معدودی با چراغ خاموش از همجنسگرایی حمایت می‌کردند، اکنون سلبریتی‌ها

اوضاع این روزهای جهان به شکلی است که کمتر تابویی برای شکستن باقی مانده است. تازه‌ترین آن هم بررسی طرح قانونی شدن چندشوهری در آفریقای جنوبی است که رسانه‌ها از آن خبر داده‌اند.

 

انواع ایرانی این تابوشکنی‌ها هم کم نیست. در حالی که پیشتر معدودی با چراغ خاموش از همجنسگرایی حمایت می‌کردند، اکنون سلبریتی‌ها چراغ اول را روشن کرده‌اند.

 

«الناز شاکردوست» برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» (در سال ۹۷) دست کم در دو پست اینستاگرامی اخیرش نشان داده که نگاهی طرفدارانه به این مقوله دارد.

 

 

«آناهیتا همتی» بازیگر سابق تلویزیون برخی مطالب خود را به همجنسگرایان تقدیم کرده است. شاید عجیب‌ترین و مستقیم‌ترین اعلام حمایت بازیگران از همجنسگرایی مربوط به پست «بهرام رادان» باشد.

 

«ب.ر» تیرماه ۹۴ و پس از قانونی‌شدن ازدواج همجنسگراهای آمریکا در توئیترش این رخداد را چنین توصیف کرد؛ «اتفاقی تاریخی بود، شاید به اندازه لغو برده داری… از لینکلن تا اوباما.»

 

هر چند رادان در نامه‌ای خطاب به «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول کیهان و از مردم عذرخواهی کرد و مدعی شد در انتشار نظرش اشتباه پیش آمده اما خیلی‌ها این اقدام را ناشی از «جوزدگی» این سلبریتی دانستند که به دنبال حمایت چند تن از بازیگران سرشناس آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت.

 

همجنسگرایی تا چند سال پیش به عنوان یک اختلال روانی در دنیا محسوب می‌شد اما حالا خصوصا در هالیوود حمایت از «رنگین‌کمانی‌ها» بسیار پررنگ شده است.

 

در این فضا، بسیاری حمایت سرشناس‌های وطنی از همجنسگرایان را دریچه‌ای به سوی بیشتر دیده شدن به خصوص از آنسوی مرزها می‌بینند. البته برخی هم می‌گویند این حمایت‌ها را باید از جنبه‌های اخلاقی و عاطفی آن دید البته به شرط آنکه سلبریتی‌ها دلواپس حداقل تفاوت مفاهیمی مثل ترانس‌سکشوال و همجنسگرا و دوجنسی و … را جهت دفاع از حقوقشان بدانند.

 

امیر حمزه نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات