سرنخ کنکور لعنتی به کجا میرسد؟
اغلب رتبههای برتر کنکور مختص دانشآموزان ساکن تهران از یکسو و دانشآموزان مدارس غیردولتی از سوی دیگر است
اغلب رتبههای برتر کنکور مختص دانشآموزان ساکن تهران از یکسو و دانشآموزان مدارس غیردولتی از سوی دیگر است
در فضای پساکرونا که باعث افت شدید آموزشی در کشور شد و با توجه به فرتوت شدن نظام آموزشی، کنکورمحوری این نظام را باید مورد توجه قرار داد. مسئله کنکور باعث شده دانشآموزان بهجای فهم مطلب به دنبال آموختن روشهای تستزنی باشند.
چندی قبل نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا مجوز ایجاد مدرسه مسجدمحور یا مرکز آموزش و پرورشی مسجدمحور را به صورت مشروط به متقاضی بدهد
عمده تفاوت این مدارس با مدارس دولتی عادی، آموزش مبتنی بر بازی و ایجاد فضای شاد در دوره دبستان و در دوره متوسطه دوم هم تمرکز بیشتر بر یادگیری دانشآموزان با هدف آماده کردن آنها برای کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی و موفقیت در کنکور است
بیرغبتی دانشآموزان به حضور در مدرسه و شادی وصفناپذیر آنان از پایان زنگ درس، هرچند تکراری اما گویای واقعیتهای تلخی است.
به گفته سخنگوی سازمان معلمان ایران تفکیک جنسیتی و تعمیم آن به محتوای آموزشی ریشه در نگرش غلط در روانشناسی کودک و نوجوان دارد
حتی انبیاء هم با معجزات و رسالاتی که داشتند نتوانستند گوسفندها را به آدم تبدیل کنند، ما که نه معجزه توی آستین داریم، نه اجازهی کتاب نوشتن و حرف زدن
برخی پژوهشها از پیچیدهتر شدن مشکل کمبود معلم با تغییرات نسلی و تعداد دانشآموزان در مقاطع مختلف خبر میدهند
دولت دیگر مدرسه نمیسازد و هرکس آموزش خوب میخواهد باید پولش را بدهد و برود مدرسه غیرانتفاعی. روستائیان و دهکهای پایین جامعه هم عملا از آموزش و توسعه جا میمانند.
شرایط نظام آموزش در ایران زمانی واقعیاتش را بهتر نشان میدهد که آمار و ارقام بیسوادی را کنار بازماندگان از تحصیل قرار دهیم.
کوثر شیخ نجدی
اگر مدام عکس پروفایل چک میکنیم، اگر برای پارکینگ وسواس داریم…دکتر حسن سلامی
دین و ملی گرایی در ایران و اسرائیلرحمت مهدوی دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی
نامزدهای انتخاباتی از عقیلهایشان عبور خواهند کرد؟