تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 12:22
کد خبر : 1503

نقاشان رئالیست ایرانی «از نگاه من» را به «صبا» می آورند

نقاشان رئالیست ایرانی «از نگاه من» را به «صبا» می آورند

با گشایش نمایشگاه گروهی «چشم اندازی بر هنر رئالیسم»، صبا میزبان تازه ترین مجموعه از آثار نقاشان جوان با گرایشهای رئالیستی می شود. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا این گروه که نخستین گام در ثبت رویکرد خلاقه به واقعیت و عینیت را با ارائه مجموعه «از نگاه من» به نمایش گذاشته است،

با گشایش نمایشگاه گروهی «چشم اندازی بر هنر رئالیسم»، صبا میزبان تازه ترین مجموعه از آثار نقاشان جوان با گرایشهای رئالیستی می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا این گروه که نخستین گام در ثبت رویکرد خلاقه به واقعیت و عینیت را با ارائه مجموعه «از نگاه من» به نمایش گذاشته است، هدف خود را ایجاد جریانی تازه نفس و پرانگیزه در نگاهی نو به نقاشی رئالیستی در ایران اعلام کرده است.

این نمایشگاه که شامل بیش از ۵۰ اثر از ۴۲ هنرمند است عصر روز پنجشنبه ۹ مرداد در نگارخانه استاد فرشچیان در این‌ مجموعه گشایش می یابد و بازدید از آن به دو صورت حضوری (با رعایت کامل ضوابط و پروتکلهای بهداشتی) و مجازی تا ۱۶ مرداد برای همه علاقمندان امکان پذیر خواهد بود.

آثار ارائه شده در تکنیکهای مداد رنگی، رنگ روغن، پاستل بوده و تنوعی از گرایشهای نقاشی رئالیستی معاصر در کشورمان را بازتاب می دهد.

نسیم فاریابی برگزارکننده مجموعه «از نگاه من» و سرپرست گروه، از سال ۸۳ در حوزه نقاشی حرفه ای فعالیت داشته و در نمایشگاههای متعددی در داخل و در چند کشور جهان شرکت داشته است. وی که فینالیست مسابقات بین المللی artreneval در سال ۲۰۱۶ آمریکا بوده موفق به ثبت آثار خود در کتاب artelibrexllll در سال ۲۰۱۹ شده است.

به گزارش ایران مامن، تمامی آثار این‌نمایشگاه، تجلی ایده های اولیه و نگاه فردی و بیان مستقل نقاشان جوان این گروه است که قرار است دومین ارائه از روایتهای خود از نقاشی رئالیستی را در پاییز امسال به  نمایش بگذارند.

در متن دعوت‌ به این نمایشگاه آمده است؛

سلام و خیرمقدم به همه شما که چراغ هنر را با حضور خود چه آفرینشگر و چه ناظر و مخاطب، در این ایام انزوا روشن و گرم نگهداشتید.

چه چیزی باعث شد در شرایطی که شیوع کرونا و گسترش موج دوم آن، بیرحمتر از همیشه قربانی می گیرد و همه را مجبور به خانه نشینی و دور شدن از هم کرده و بالتبع همه فعالیتهای هنری و گالریها و نمایشگاهها هم بی رونق و بی رمق شده اند، ما این نمایشگاه را برگزار کنیم؟

به چند دلیل:

۱- هنر، تجلی زیبایی و تبلور روح خلاق انسان در آفرینش جهانی بهتر و برتر از محدودیتها و موانع دنیای پیش روست

دنیایی سراسر: بیداد و ‌ناکامی و  ناراستی و کرونا!

پس چه چیزی برای مصاف با اینهمه زشتی و خشونت و نومیدی و‌مرگ، بهتر از (زیبایی) و زیباتر از (هنر)؟

پس اتفاقا در همین روزها باید بیشتر کار کرد و حاصل کار را هم نشان داد و چراغ امید را روشن نگهداشت

۲- جامعه هنری ما در این ایام به امکانات و قابلیتهای نمایش در فضای مجازی بیشتر پی برد و راههای بهره از این امکان را بصورت عملی تجربه کرد. چیزی که اگر کرونا نبود شاید به این خوبی متوجهش نمی شدیم.

پس گالریها به هیچ قیمت نباید تعطیل شوند. کار هنرمند به هیچ قیمت نباید متوقف شود. ارتباط مردم به هیچ قیمت نباید با گالریها و با هنرمندان قطع شود

حتی در اوج کرونا!…

۳- و در آخر: نمایشگاه ما: چشم اندازی بر هنر رئالیسم است و عنوانش: «از نگاه من»، منظری است به ثبت خلاقیتهای فردی و مستقل هنرمندان با گرایش رئالیسم

اما چه چیزی این رئالیسم را با واقعیت خشن و بی روح و بی ترحم جهان بیرون ربط می دهد؟

رئالیسم هنرمند، اگرچه واقعی است اما فراتر از آن است و جوهره ای از حقیقت حال و حضور هنرمند را بعنوان کاوشگر و کاشف زیبایی در متن همه زشتی ها نشان می دهد. واقعیت او اگرچه واقعی است اما چیزی است برتر از جنس واقعیت بیرونی و این نمایشگاه گروهی می تواند مقدمه ای باشد برای اندیشیدن در ابعاد این رابطه و این نسبت. و این گروه می خواهد در این افق، سیر کند و هدفش هم ادامه و استمرار همین مسیر است

این تازه اول راه است

با ما همراه باشید….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات