تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 17:36
کد خبر : 10039

جوان‌گرایی پاشنه آشیل دولت جوان انقلابی

جوان‌گرایی پاشنه آشیل دولت جوان انقلابی

در کش‌وقوس موافق یا مخالف‌خوانی‌ نمایندگان در خصوص وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی، دفاعیات گزینه‌های پیشنهادی و لابی‌های مختلف در کمیسیون‌ها و از آن‌ها مهم‌تر حلقه‌های سیاسی موجود، برخی گمانه‌زنی‌ها از حال و هوای بهارستان نشان می‌دهد برخی وزرایی که خصوصا برای پست‌های اقتصادی به مجلس معرفی شده‌اند روی لبه تیغ حرکت می‌کنند و چندان جایگاه

در کش‌وقوس موافق یا مخالف‌خوانی‌ نمایندگان در خصوص وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی، دفاعیات گزینه‌های پیشنهادی و لابی‌های مختلف در کمیسیون‌ها و از آن‌ها مهم‌تر حلقه‌های سیاسی موجود، برخی گمانه‌زنی‌ها از حال و هوای بهارستان نشان می‌دهد برخی وزرایی که خصوصا برای پست‌های اقتصادی به مجلس معرفی شده‌اند روی لبه تیغ حرکت می‌کنند و چندان جایگاه سفت و محکمی ندارند.

از وزرای پیشنهادی کار، اقتصاد و آموزش و پرورش می‌توان به عنوان گزینه‌هایی نام برد که برای رسیدن به مسند وزارت با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

 

در خصوص حجت عبدالملکی و سیداحسان خاندوزی که امروز و دیروز پرونده‌شان در مجلس گشوده شد، نظر کمیسیون‌ها مربوطه نسبتا مثبت است اما کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده نظر مساعدی به حسین باغگلی ندارد.

 

برخی وضعیت عیسی زارع پور گزینه وزارت ارتباطات را هم متزلزل و احتمال رای‌آوری او را ناپلئونی می‌بینند.

 

به نظر می‌رسد جوانی و نداشتن داشتن تجربه کافی پاشنه آشیل این افراد باشد. چه اینکه دست کم در مواردی چون حوزه‌های اقتصادی به جهت وضعیتی که کشور دارد و مشکلات و دغدغه مردم و ملاحظات نمایندگان مجلس، ضریب حساسیت‌‌ها بالا رفته و از این منظر کار وزرای اقتصادی نیز سخت‌تر شده است.

 

تا پیش از این، انگیزه انقلابی و جوان بودن از سوی جریان سیاسی پیروز به عنوان ویژگی‌ مهم برای دولت‌داری یاد می شد اما در مرحله عمل مشخص می‌شود که این موارد برای حسن اعتماد نمایندگان کافی نیست.

 

حالا نمایندگان مخالف از بی‌تجربگی و عدم حضور در کار اجرایی برای این افراد سخن می‌گویند. البته برخی مولفه‌های دیگر این افراد را به پست وزارت نزدیک و برخی آنها دور می کنند. مدرک دانشگاهی و ادعای تخصص نظری از جمله مواردی است که می‌تواند نمایندگان مجلس را به دادن رای اعتماد به این گزینه‌ها مجاب کند اما آنچه مشخص است کفه ترازوی رای‌آوری آنان در مجلس فعلا چندان سنگین نیست.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات