تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 21:03
کد خبر : 11700

قوه قضاییه به تخلفات بورس وارد می‌شود؟

قوه قضاییه به تخلفات بورس وارد می‌شود؟

رشد روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه شاخص کل بازار سرمایه بیش از ۱۴ هزار واحد و بالغ بر یک درصد بود که باعث شد این شاخص به یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد افزایش یابد. دلار هم حدود ۱۰۰ تومان افزایش یافت تا به ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان برسد.   در این میان، گزارش

رشد روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه شاخص کل بازار سرمایه بیش از ۱۴ هزار واحد و بالغ بر یک درصد بود که باعث شد این شاخص به یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد افزایش یابد. دلار هم حدود ۱۰۰ تومان افزایش یافت تا به ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان برسد.

 

در این میان، گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه علنی امروز مجلس قرائت و اعلام شد که شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته و مردم ۷۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

 

از بخش‌های مهم این گزارش تشریح تخلفات بورسی بود که تنها در یک مورد یک شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی ثبت و به قیمت ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروخته شد.

 

گزارش مجلس در بهارستان و خارج از آن واکنش‌های متعددی به همراه داشته است از جمله نماینده پیشنهاددهندگان تحقیق و تفحص اظهار داشته یقه‌سفیدهایی که ده‌ها میلیارد تومان از بورس به جیب زده‌اند باید به سزای عمل خود برسند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم مدعی شده در برخورد با متخلفان بورس با کسی تعارف نداریم.

 

موسوی لارگانی نماینده پیشنهاددهندگان تحقیق و تفحص

 

به گزارش ایران مامن، در شرایطی که مشخص نیست رویکرد دستگاه‌ها و سازوکارهای نظارتی در قبال تخلفات صورت‌گرفته چیست، موضع دولتی‌ها در حمایت از بازار سرمایه ادامه دارد.

 

یک عضو شورای عالی بورس به رسانه‌ها گفته وزیر اقتصاد در جلسه دیروز برنامه مدونی برای حمایت از بازار ارایه کرده که به نظر می‌رسد با توجه به حمایت انجام شده، ثبات و اعتماد به بازار برگشته و روند هیجانی و کاهشی کنار رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات