تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 10:16
کد خبر : 12037

کاش می‌شد بروند در شهر خودشان زرنگ‌بازی دربیاورند!

کاش می‌شد بروند در شهر خودشان زرنگ‌بازی دربیاورند!

شب گذشته شبکه پنج تلویزیون درباره یک شغل جدید در پایتخت گزارشی کوتاه داشت.   بر اساس این گزارش، عده‌ای با شگردهای خاص، در خیابان‌های شلوغ تهران جای پارک گرفته و بعد با قیمت بیش از ۳۰ هزار تومان یا ساعتی ۱۰ هزار تومان به مردم واگذار می‌کنند.   علاوه بر این، عده ای از

شب گذشته شبکه پنج تلویزیون درباره یک شغل جدید در پایتخت گزارشی کوتاه داشت.

 

بر اساس این گزارش، عده‌ای با شگردهای خاص، در خیابان‌های شلوغ تهران جای پارک گرفته و بعد با قیمت بیش از ۳۰ هزار تومان یا ساعتی ۱۰ هزار تومان به مردم واگذار می‌کنند.

 

علاوه بر این، عده ای از تاکسی‌های اینترنتی و مسافرکش‌هایی که از دیگر شهرها به تهران می‌آیند، شب‌ها در محل‌های پرتردد مثل اطراف بازار پارک کرده و در خودرو می‌خوابند و صبح‌ها که قصد ترک محل را دارند، از موقعیت استفاده کرده و جای پارک را به قیمتی حدودا ۵۰هزار تومان می‌فروشند.

 

پیش از این، صداوسیما و بقیه رسانه‌ها گزارش‌های مختلفی درباره ماشین‌خوابی منتشر کرده بود؛ ماشین‌خواب‌هایی که بیشتر آن‌ها جوانند و به خاطر نبود کار یک پراید مدل پایین تهیه می‌کنند و به تهران می‌آیند تا با آن کار کنند و وقت خواب هم در گرما و سرما سرپناه آن‌ها باشد.

 

درباره پدیده ماشین‌خوابی که اخیرا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران به چشم می‌خورد از جامعه‌شناس‌ها تا روانشناس‌ها و متخصصان شهری صحبت و به مشکلات و آسیب‌های آن اشاره کرده‌اند از جمله «آرش حیدری» جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ به خبرگزاری «ایرنا» گفته است: کمترین مشکل، شکاف افتادن میانِ زندگیِ خانوادگیِ فرد با فضای کارش است. کسی که صدها کیلومتر دورتر از خانواده، در ‌‌شهری همچون تهران در حال مسافرکشی است و ده روز یک‌بار، ماهی یکبار سری به خانه‌اش می‌زند در عمل با خانواده‌ای نیمه‌متلاشی روبرو خواهد بود.

 

 

به خاطر همین است که با شنیدن این اخبار خیلی از ما آرزو می‌کنیم کاش شرایطی فراهم شود و حداقلی باشد که این زرنگ‌ها در کنار خانواده‌شان از خلاقیتشان برای پول درآوردن استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات