تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 13:58
کد خبر : 12080

حمله چشم‌بادامی‌ها به اسرائیل با رد پای ایرانی

حمله چشم‌بادامی‌ها به اسرائیل با رد پای ایرانی

مقامات ایالات‌متحده مدت‌ها است از گسترش روابط میان چین و اسرائیل ابراز نگرانی می‌کنند. در همین حال، گزارش شرکت امنیتی «ماندیانت» (Mandiant) نشان می‌دهد ده‌ها وب‌سایت اسرائیلی و شرکت‌های بخش خصوصی در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات سایبری چین قرار گرفته‌اند.   گفته می‌شود که یک گروه سایبری جاسوسی وابسته به دولت چین با راه‌اندازی مجموعه

مقامات ایالات‌متحده مدت‌ها است از گسترش روابط میان چین و اسرائیل ابراز نگرانی می‌کنند. در همین حال، گزارش شرکت امنیتی «ماندیانت» (Mandiant) نشان می‌دهد ده‌ها وب‌سایت اسرائیلی و شرکت‌های بخش خصوصی در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات سایبری چین قرار گرفته‌اند.

 

گفته می‌شود که یک گروه سایبری جاسوسی وابسته به دولت چین با راه‌اندازی مجموعه حملاتی که از ژانویه ۲۰۱۹ آغاز شده سازمان‌ها و نهادهای اسرائیلی را هدف قرار داده و طی حملات خود به دلایل نامشخص از نمادها و آدرس ایرانی استفاده نموده است؛ اقدامی که بهره گیری از رقابت تهران- تل‌آویو برای پنهان کردن نقش و اهداف پکن تفسیر شده است.

 

 

بر اساس ادعاهای مطرح شده از سوی شرکت امنیتی ماندیانت، این حملات از زمان شروع در سال ۲۰۱۹ به مدت ۲ سال استمرار داشته و هدف آن‌ها هک داده ها و کسب اطلاعات از سازمان‌ها و شرکت‌های اسرائیلی خاص بوده است.

 

شرکت ماندیانت مهاجمان حملات سایبری را با اسم رمز (UNC215) معرفی کرده و مدعی است هدف اصلی آن‌ها تسلط بر سرورهای(Microsoft SharePoint) بوده است. ادعا شده که مهاجمان به محض دسترسی به سرورها از ابزار (WHEATSCAN) برای اسکن شبکه داخلی قربانیان و نصب بکدورهای خود موسوم به (HYPERBRO) بر روی سرورها استفاده کرده‌اند.

 

این شرکت امنیتی آمریکایی که بررسی گسترده‌ای در خصوص این حملات انجام داده بر تلاش این گروه هکری در پنهان کردن رد پای خود متمرکز شده است. در این رابطه ادعا می شود هکرهای چینی با روش‌های متعدد تلاش داشته‌اند با نشانه‌گذاری‌های عامدانه و استفاده از گذرگاه‌های ایرانی خود را از هکرهای وابسته به ایران نشان دهند.

 

 

آن‌ها درحالی‌که از نهادی حاکمیتی در تل‌آویو در حال جاسوسی بودند تلاش می‌کردند خود را به عنوان هکرهای ایرانی معرفی کنند. با این ‌همه، شرکت امنیتی «فایرآی» ( FireEye) صاحب شرکت ماندیانت که همکاری گسترده‌ای با آژانس‌های دفاعی صهیونیست‌ها برای مقابله با این حملات داشته مدعی است هنوز شواهد کافی در خصوص ارتباط این گروه با دولت چین وجود ندارد. این شرکت امنیتی هدف این گروه جاسوسی چینی را کسب اطلاعات مالی، دیپلماتیک و استراتژیک ارزیابی کرده است.

 

به گزارش ایران مامن، شرکت امنیتی سایبری ماندیانت از شرکت های مهم آمریکا است که در فوریه سال ۲۰۱۳ به سبب افشاگری در خصوص حملات سایبری چین به شهرت رسید تا اینکه در ۳۰ دسامبر همین سال توسط شرکت امنیتی فایر آی به ارزش یک میلیارد دلار خریداری شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات