تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 11:30
کد خبر : 12741

پنج دقیقه نفسگیر؛ اسرائیل آرام می‌نشیند؟

پنج دقیقه نفسگیر؛ اسرائیل آرام می‌نشیند؟

«میخائیل اولیانوف» نماینده روس‌ها در گفت‌وگوهای هسته‌ای که نقش و اظهاراتش در مذاکرات وین بارها خبرساز شده در تازه‌ترین ادعایش گفته پنج دقیقه تا خط پایان مذاکرات فاصله داریم.     پیش از این مقام روس هم «نفتالی بنت» نخست وزیر اسرائیل اعلام داشته بود یک توافق خسارت‌بار هسته‌ای با ایران در راه است اما

«میخائیل اولیانوف» نماینده روس‌ها در گفت‌وگوهای هسته‌ای که نقش و اظهاراتش در مذاکرات وین بارها خبرساز شده در تازه‌ترین ادعایش گفته پنج دقیقه تا خط پایان مذاکرات فاصله داریم.

 

 

پیش از این مقام روس هم «نفتالی بنت» نخست وزیر اسرائیل اعلام داشته بود یک توافق خسارت‌بار هسته‌ای با ایران در راه است اما کسی که فکر می‌کند توافق جدید با ایران ثبات بیشتری به‌دنبال می‌آورد، سخت در اشتباه است.

 

با توجه به این وضعیت و تجارب مذاکرات قبلی، آماده‌باش مقابل اسرائیلی‌ها و آمادگی مواجهه با هر سناریویی از سوی آنان عقلانی‌ترین گزینه برای جمهوری اسلامی است.

 

در همین ارتباط، چند روز پیش برخی منابع از بررسی طرح‌های برخورد مستقیم و جنگ گسترده با نیروهای ایرانی در سوریه از سوی سران تل‌آویو خبر دادند.

 

به گزارش ایران مامن، ابعاد دیپلماتیک و نظامی رویکرد تقابلی تل‌آویو به تنهایی نمی‌تواند ابعاد تهاجم چند‌جانبه صهیونیست‌ها را تبیین کند. شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارد که مفهوم «جنگ ترکیبی» بهتر از هر مفهوم دیگری اقدامات رژیم صهیونیستی در ماه‌ها و هفته‌های اخیر را تبیین می‌کند.

 

بر اساس آموزه‌های جنگ ترکیبی/هیبریدی که گفته می‌شود نخستین بار از سوی «فرانک هافمن» مطرح شده آمیخته‌ای از رویکردهای تقابلی کلاسیک و نوین برای ضربه زدن به دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بر اساس این مفهوم که تداعی‌کننده مفاهیم مربوط به عملیات‌های پیچیده هم است، در جنگ هیبریدی از تحریم اقتصادی و حمله سایبری گرفته تا ترور و حمله نظامی و عملیات روانی-رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع از جنگ مجموعه‌ای از عوامل سخت، نیمه‌سخت و نرم به کار می‌رود.

 

بر اساس شواهد موجود جنگ ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را می‌توان به طور خاص در چهار محور «نبرد اطلاعاتی»، «نبرد نظامی»، «نبرد چریکی و نامتقارن» و «نبرد دیپلماتیک مورد واکاوی قرار داد. در میان این چهار  محور نبرد اطلاعاتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

آن طور که مشخص است نبرد اطلاعاتی این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر در سه سطح صورت گرفته است. سطح اول عمدتاً ناظر بر بعد ادراکی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و مجریان است. هدف اصلی در این سطح مدیریت ادراک رهبران و مجریان طرف مقابل است. در این سطح رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا با روش‌هایی مانند عملیات روانی و یا اقدامات دیپلماتیک چند بعدی تردید و شک را در میان سیاسیون ایران ایجاد کند.

 

سطح دوم ناظر بر زیرساخت اطلاعات است. در این سطح که اغلب از آن به عنوان لایه ارتباطی با فضای سایبر نام برده می‌شود، با حملات سایبری چند لایه به زیرساخت‌های مهمی چون حوزه انرژی یا شبکه اینترنتی مواجه هستیم. سطح آخر نیز بستر فیزیکی شامل نیروهای انسانی، رایانه‌ها و . . ، را در برمی‌گیرد.

 

 

رویدادهایی چون حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران، حمله پهپادی به تسای کرج و تلاش برای شکل‌دادن به تجمعات اعتراضی یا سوار شدن بر آن‌ها و … مصادیقی برای جنگ ترکیبی تل‌آویو علیه تهران در ماه‌های اخیر است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات