تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 17:35
کد خبر : 12298

وزارت سرایت یا بهداشت؟

وزارت سرایت یا بهداشت؟

وزارت بهداشت با وجود انواع و اقسام تلاش‌هایی که جمعی از دانشجویان پزشکی برای حضوری نشدن امتحانات به کار بسته‌اند، اصرار دارد که باید آزمون‌های پایان این ترم متفاوت با ترم قبلی باشد.   این در حالی است که امتحانات پایان ترم دانشجویان غیرپزشکی یعنی وزارت علومی‌ها و نیز پزشکی‌های دانشگاه آزاد همچنان مجازی خواهد

وزارت بهداشت با وجود انواع و اقسام تلاش‌هایی که جمعی از دانشجویان پزشکی برای حضوری نشدن امتحانات به کار بسته‌اند، اصرار دارد که باید آزمون‌های پایان این ترم متفاوت با ترم قبلی باشد.

 

این در حالی است که امتحانات پایان ترم دانشجویان غیرپزشکی یعنی وزارت علومی‌ها و نیز پزشکی‌های دانشگاه آزاد همچنان مجازی خواهد بود.

 

در دفاع از امتحانات حضوری گفته می‌شود دانشجویان پزشکی زودتر از باقی مردم واکسن دریافت کرده‌اند و به هر حال باید خود را برای مواجهه با سویه‌های مختلف کرونا آماده کنند اما یکی از دانشجویان پزشکی به ایران مامن گفته ما تا ترم هفتم واحد بالینی نداریم و در محیط‌های بیمارستانی حاضر نمی‌شویم و چه لزومی دارد به مهلکه کرونا برویم.

 

 

این دانشجو که نخواست نام و دانشگاهش در گزارش آورده شود تصمیم اخیر وزارت بهداشت را جفا و تبعیض در حق هزاران دانشجو و ناشی از نوعی لجبازی دانست و گفت: خیلی از دانشجویان پزشکی دولتی مجبورند از شهرستان‌ها به خوابگاه بیایند تا امتحان حضوری بدهند. این در حالی است که خود من از ابتلای چند نفر از همخوابگاهی‌هایم به کرونا طی روزهای اخیر مطلعم و در این باره اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

 

وی افزود: پزشکی‌های دانشگاه آزاد اکثرا شهر محل زندگی و تحصیلشان یکی است و اگر قرار بود آزمون حضوری باشد باید این اتفاق برای دانشگاه آزادی‌ها می‌افتاد.

 

دانشجوی دیگری هم اظهار داشت: وزارت بهداشت مدعی است اعتبار آزمون‌های آنلاین زیر سوال است حال آنکه سازوکارهایی که طی ماه‌های گذشته در آن امتحان داده‌ایم جلوی هر تقلبی را می‌گیرد. شاید بهتر بود به جای اصرار بر این تصمیم فکری به حال خوابگاه‌های دانشجویی می‌شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات