تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 12:13
کد خبر : 15509

خودرو در بورس؛ شارلاتانیزم یا شفافیت؟

خودرو در بورس؛ شارلاتانیزم یا شفافیت؟

به گزارش ایران مامن، «خودرو برای جلوگیری از رانت و دلالی و نیز رقابتی و شفاف کردن این صنعت وارد بورس می‌شود»؛ این سرجمع اظهارات دولتی‌ها، بورسی‌ها و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در افتتاحیه عرضه سهام خودرو در بازار سرمایه بود که اواخر مردادماه برگزار شد؛ روندی که با توجه به منافع پیدا و غالبا

به گزارش ایران مامن، «خودرو برای جلوگیری از رانت و دلالی و نیز رقابتی و شفاف کردن این صنعت وارد بورس می‌شود»؛ این سرجمع اظهارات دولتی‌ها، بورسی‌ها و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در افتتاحیه عرضه سهام خودرو در بازار سرمایه بود که اواخر مردادماه برگزار شد؛ روندی که با توجه به منافع پیدا و غالبا پنهان مخالفان و موافقان خودش را دارد.

 

«فردین آقابزرگی» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «رسالت» درباره قیمت‌گذاری خودرو در بورس کالا گفته است: با قیمت‌گذاری‌خودرو در بورس کالا دریچه‌ کوچکی به‌سوی بازار تعادلی ایجاد خواهد شد. به نظر می‌رسد در این شرایط مصرف‌‌کننده نیز باقیمت مناسب‌تر روبه‌رو شود.

 

به گفته وی، محصولاتی که درحال حاضر در بورس کالا معامله می‌شود کمتر‌از یک درصد تولیدات دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور هستند. امیدواریم عرضه خودرو در بورس کالا تعمیق یابد و به میزان کافی‌و نهادینه‌شده در بورس کالا قرار بگیرد.

 

این در حالی است که در بهارستان و خارج از آن عرضه خودرو در بورس همچنان با انتقاداتی جدی مواجه است. از جمله «لطف الله سیاهکلی» نماینده مجلس اظهار داشته بورس محل مزایده است. در کجای دنیا فروش خودرو از طریق مزایده است؟ این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای افزایش قیمت آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات