تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 14:34
کد خبر : 20766

رفح؛ جنایات جنگی بدون توقف و سراب آتش بس

رفح؛ جنایات جنگی بدون توقف و سراب آتش بس
قطار جنایات جنگی اسرائیل با سوخت آمریکایی با گذر از ایستگاه رخدادهای خونباری چون کشتار در بیمارستان «الاهلی المعمدانی»، حمله به مدرسه «الفاخوره» و ... به سمت مقصد موهوم آتش بس به حرکت خود ادامه می‌دهد.

حمله هفته گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به محل چادرهای پناهجویان در انبارهای سازمان آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) در محله تل السلطان شهر رفح که به شهادت بیش از ۴۵ فلسطینی غیرنظامی و رقم خوردن تصاویری وحشتناک انجامید، موج تازه ضداسرائیلی را به راه انداخت؛ از تازه‌ترین نتایج این رخداد هم طرح تازه دولت دموکرات آمریکا برای برقراری آتش‌بس در اراضی اشغالی بوده است.

 

از دید برخی ناظران، اصلی‌ترین انگیزه طرح جدید دولت «جو بایدن»، رهایی از فشار افکار عمومی به خاطر حمایت تمام قد آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی است. آنچه بر این فشار افزود، گزارش  شبکه «سی‌ان‌ان» بود که خبر داد بررسی‌ها نشان می‌دهد اسرائیل با تسلیحات آمریکایی آوارگان رفح را سوزانده است.

 

مرتبط:

در بیمارستان‌های غزه چه می‌گذرد؟

تقسیم‌ کار مردارخواران و قصاب‌های انسان در غزه

غزه؛ مرگ یکباره، مرگ تدریجی

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با ۷ موشک، این منطقه را که طبق اعلامیه‌های قبلی ارتش اسرائیل منطقه امن اعلام شده بود، هدف قرار دادند.

 

 

بعد از این رخداد که پیامدهایی مانند درگیری نظامیان اسرائیلی با نیروهای مصری و تیراندازی متقابل آنان را به دنبال داشت، «بنیامین نتانیاهو» در سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل مدعی شد «به‌رغم حداکثر تلاش ما برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان بی‌گناه، شب گذشته یک اشتباه تراژیک رخ داد. ما در حال بررسی این حادثه هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد، زیرا این سیاست ماست.»

 

با این حال و در شرایطی که اظهارات نتانیاهو حتی در قلمرو اسرائیل نیز برای کسی باورپذیر نیست، وی پذیرش طرح آتش بس را مشروط و غیرقطعی دانسته است.

 

بایدن جمعه شب اظهار داشته بود «اسرائیل یک پیشنهاد جامع ارائه داده است. این یک نقشه راه است که به آتش‌بس پایدار و آزادسازی تمام اسرا منجر خواهد شد. این پیشنهاد از طریق قطر به حماس تحویل داده شده است.»

 

 

در این باره، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات بایدن اعلام کرده نتانیاهو بر پایان نیافتن جنگ تا دستیابی به تمامی اهداف اصرار دارد و به تیم مذاکره کننده ماموریت داده است تا خطوط کلی را برای دستیابی به هدف بازگرداندن اسرا ارائه کند. بر اساس این بیانیه جنگ در غزه تا زمانی که توانایی حماس برای تسلط بر غزه و جنگ از بین نرود پایان نخواهد یافت.

 

طی ماه‌هایی که از عملیات «طوفان الاقصی» می‌گذرد آمریکا با وجود اصرار بر برقراری آتش بس و ترسیم خط قرمزهایی برای اسرائیل به ویژه پیش روی ورود به گذرگاه رفح، خود عامل اصلی شکست طرح‌های آتش بس و وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت بوده است تا نظرات تل آویو را در این باره به کرسی بنشاند.

 

در سوی مقابل و اوایل فروردین ماه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود از سوی روسیه و چین، وتو شد.

 

پوستری با متن «همه چشم‌ها به رفح» (All Eyes On Rafah) که با هشتگ #AllEyesOnRafah بعد از جنایت اخیر اسرائیل در اینستاگرام ترند شد

 

پس از آن، آمریکا سرسختانه مخالفت خود را با قطعنامه‌های مربوط به پذیرش فلسطین به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل پیگیری کرد تا اکنون که خود را در جایگاه محوریت تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش بس در غزه به تصویر کشیده است.

 

به گزارش ایران مامن، اکنون تعداد قربانیان جنگ به رقم ۴۰ هزار نفر (غالبا غیرنظامی و زن و کودک) نزدیک می‌شود و قطار جنایات جنگی اسرائیل با سوخت آمریکایی با گذر از ایستگاه رخدادهای خونباری چون کشتار در بیمارستان «الاهلی المعمدانی»، حمله به مدرسه «الفاخوره» و … به سمت مقصد موهوم آتش بس به حرکت خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات