تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 13:47
کد خبر : 3301

نفس راحت دولت؛ پایان ماجرای یارانه ۱۲۰تومانی

نفس راحت دولت؛ پایان ماجرای یارانه ۱۲۰تومانی

مجلس با وجود مخالفت شدید دولت، هفتم آبان طرح تامین کالای اساسی را با ۲۱۵ رای موافق تصویب کرد تا سه دهک پایین جامعه با جمعیت ۲۴میلیونی و درآمد زیر یک میلیون و ۲۰۰تومانی به ازای هر خانوار پنج‌نفره، ماهانه ۱۲۰ هزار تومان دریافت کنند.   برای چهار دهک بعدی با جمعیت ۳۶ میلیونی هم

مجلس با وجود مخالفت شدید دولت، هفتم آبان طرح تامین کالای اساسی را با ۲۱۵ رای موافق تصویب کرد تا سه دهک پایین جامعه با جمعیت ۲۴میلیونی و درآمد زیر یک میلیون و ۲۰۰تومانی به ازای هر خانوار پنج‌نفره، ماهانه ۱۲۰ هزار تومان دریافت کنند.

 

برای چهار دهک بعدی با جمعیت ۳۶ میلیونی هم قرار شد به هر خانواده پنج نفره ماهی ۶۰ هزار تومان تعلق بگیرد.

 

دولت با تاکید بر اینکه این طرح سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست بودجه می‌گذارد از همان اول اعلام کرد توانایی یارانه ۱۲۰ تومانی را ندارد.

 

امروز پس تصمیم شورای نگهبان مشخص شد که وعده یارانه ۱۲۰تومانی مجلس محقق نمی‌شود. سخنگوی شورای نگهبان گفته به دلیل بار مالی که دولت تقبل نکرده، اعضای این شورا با طرح مخالفت کرده‌اند.

 

به گزارش ایران مامن، یکی از مسائل مرتبط با طرح۱۲۰ تومانی، تزریق یارانه برای تهیه کالاهای اساسی خانوار در قالب کوپن‌های الکترونیکی بود.

 

بسیاری از کارشناسان درکنار تبعات طرح مذکور در افزایش نقدینگی، درباره پیدایش رانت‌های تازه و فقدان زیرساخت‌های فنی کارت‌های یارانه‌ای برای سیستم کوپنیستی جدید هشدار داده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات