تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 20:40
کد خبر : 3381

نماینده مردم از کفِ کفِ خیابان

نماینده مردم از کفِ کفِ خیابان

در وضعیتی که تحریم و بیکاری و گرانی و مخصوصا کرونا امان مردم را بریده اما باز امیدواری در دل‌ها موج می‌زند که نمایندگانی از جنس خودشان دارند؛ وکلایی که حرف دل مردم را می‌زنند و تا مرز خودکشی برای استیفای حقوق موکلانشان پیش می‌روند.   «حبیب‌الله دهمرده» نماینده زابل سه‌شنبه ۲۷ آبان از تریبون

در وضعیتی که تحریم و بیکاری و گرانی و مخصوصا کرونا امان مردم را بریده اما باز امیدواری در دل‌ها موج می‌زند که نمایندگانی از جنس خودشان دارند؛ وکلایی که حرف دل مردم را می‌زنند و تا مرز خودکشی برای استیفای حقوق موکلانشان پیش می‌روند.

 

«حبیب‌الله دهمرده» نماینده زابل سه‌شنبه ۲۷ آبان از تریبون مجلس به رئیس قوه قضاییه توصیه کرده با مفسدین، رانت‌خوران و آقازاده‌ها برخورد کنید و تعدادی از این حرام‌خواران را برای عبرت دیگران در ملاعام آویزان کنید.

مجلس

پیش از این صحبت‌ها، اعتصاب غذای «مصطفی رضا حسینی قطب آبادی» نماینده شهر بابک برای تامین آب شرب حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شد؛ وکیلی که گفته اگر مشکل آب منطقه‌اش حل نشود، علاوه بر اعتصاب غذا، دست به اعتصاب آب خواهد زد.

 

به دارکشیدن رانت‌خوارها تقاضایی است که از کف خیابان‌ها تا شبکه‌های مجازی فراوان به چشم می‌خورد. اما اینکه نماینده‌ای به‌جای تلاش برای وضع قانون جهت مبارزه با فساد، آویزان کردن را توصیه کند از نوعی فروپاشی کارکردی حکایت دارد.

مجلس

یک مجلسی در این شرایط یا خود از کارآمدی قانون برای مقابله با رانت‌پروری و گسترش حرام‌خواری از بیت‌المال ناامید شده یا اینکه اصولا در تشخیص و انجام وظایف نمایندگی راه ترکستان را در پیش‌گرفته است.

 

زمانی که یک نماینده دست به اعتصاب می‌زند خیلی‌ها می‌پرسند آیا قبل از نامزدی انتخابات، اختیارات و واقعیات نمایندگی را نمی‌دانسته یا می‌دانسته و حالا که به صندلی سبز بهارستان دست‌پیدا کرده می‌خواهد به مردم شهرش نشان دهد که تا آخرین نفس به وعده‌های خود وفادار است.

 

با همین فرمان اگر پیش رود نمایندگان مجلس یازدهم را یا باید پای صندلی اعدام سلطانین دلار و مسکن و … دید یا روی پل طبیعت برای نمایش خودکشی جهت اعاده حقوق موکلین؛ البته اگر فراغتی از افتتاح پروژه‌هایی چون آبخوری و سرویس بهداشتی مدارس حوزه انتخابیه به دست آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات