تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 1:11
کد خبر : 6501

سیگنال‌های سینوسی بایدن و امیدواری «تندرو»ها در تهران

سیگنال‌های سینوسی بایدن و امیدواری «تندرو»ها در تهران

«تعلل بایدن در بازگشت به برجام تا قبل از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ به معنای پایان کار میانه‌رو‌ها در پاستور خواهد بود»؛ این گزاره‌ای است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی مطرح می‌سازند و می‌گویند رقبای دولت فعلا از دست‌دست کردن دموکرات‌ها کاملا خرسندند.   با این حال، دولتی‌ها همچنان امیدوارانه سخن می‌گویند. «محمدجواد ظریف» می‌گوید سرمای

«تعلل بایدن در بازگشت به برجام تا قبل از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ به معنای پایان کار میانه‌رو‌ها در پاستور خواهد بود»؛ این گزاره‌ای است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی مطرح می‌سازند و می‌گویند رقبای دولت فعلا از دست‌دست کردن دموکرات‌ها کاملا خرسندند.

 

با این حال، دولتی‌ها همچنان امیدوارانه سخن می‌گویند. «محمدجواد ظریف» می‌گوید سرمای کرونا و تحریم در آستانه پایان است.

 

در سوی مقابل، دولت آمریکا یک خط در میان و روی نموداری سینوسی، سیگنال‌های مثبت و منفی درباره رفع تحریم‌ها می‌فرستد.

اندک زمانی بعد از گفته‌های وزیر خارجه آمریکا مبنی بر پابرجایی تحریم‌ها و عدم بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران در کشورهای دیگر، «اسکای نیوز عربی» به نقل از یکی از مقامات دولت دموکرات مدعی شده واشنگتن قصد ندارد مانع بازگشت منابع مسدودشده در کره‌جنوبی و ژاپن بشود.

 

به گزارش ایران مامن، در همین حال،  تارنمای «جوییش‌ اینسایدر» نوشته از میان ۸ طرحی که جمهوریخواهان کنگره برای جلوگیری از بازگشت دولت آمریکا ارائه داده‌اند، تعدادی حمایت‌های جدی را میان اعضای این حزب به دنبال داشته است.

 

در این فضا، برخی ناظران این سیگنال‌های سینوسی دولت بایدن را به حساب دوگانگی جدی مواضع اعلامی با دیپلماسی پنهان واشنگتن می‌دانند و گروهی معتقدند دموکرات‌ها هیچ عجله‌ای برای رفع تحریم‌ها ندارند و به احتمال زیاد چشم به معامله با دولت سیزدهم دوخته‌اند.

 

✍امید خاتمیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات