تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 23:30
کد خبر : 6744

انسداد در سوئز و خوشحالی زیرپوستی در تهران؟

انسداد در سوئز و خوشحالی زیرپوستی در تهران؟

به گل نشستن کشتی غول‌پیکر «اور گرین» شریان آبی جهان را بسته و در حالی که نزدیک به ۲۰۰ کشتی بلاتکلیف مانده‌اند، گفته می‌شود شاید بازگشایی کانال هفته‌ها طول بکشد.   «بلومبرگ» زیان روزانه انسداد را ۹.۶ میلیارد دلار برآورد کرده است. به گزارش ایران مامن، بسته‌شدن سوئز را می‌توان ماکتی از انسداد تنگه‌ای چون

به گل نشستن کشتی غول‌پیکر «اور گرین» شریان آبی جهان را بسته و در حالی که نزدیک به ۲۰۰ کشتی بلاتکلیف مانده‌اند، گفته می‌شود شاید بازگشایی کانال هفته‌ها طول بکشد.

 

«بلومبرگ» زیان روزانه انسداد را ۹.۶ میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گزارش ایران مامن، بسته‌شدن سوئز را می‌توان ماکتی از انسداد تنگه‌ای چون هرمز در نظر گرفت. حالا این پرسش جدی‌تر مطرح می‌شود که وقتی خطایی ناخواسته اینچنین هزینه‌ساز است، اراده یک دولتِ مجهز به انواع موشک، مین‌های دریایی و شناورهای تهاجمی چقدر اقتصاد جهانی و عبور حداقل یک‌پنجم انرژی حیاتی آن را می‌تواند متاثر می‌سازد.

 

تابستان سال ۹۷، در کشاکش تنش‌های تهران-واشنگتن و تهدیدِ مجدد بستن هرمز، رسانه‌های غربی به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشتند «ایران می‌تواند هرمز را مسدود کند. البته احتمالا برای مدتی کوتاه و با هزینه‌ای بسیار بالا.»

با توجه به آشکار شدن واقعیات انسداد یکی از هشت تنگه استراتژیک جهان، خطرات بسته‌شدن یکی از این مجاری آن هم با درگیری نظامی آشکارتر به چشم می‌آید و این شاید طرفداران گزینه‌های نظامی در تهران را خرسند سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات