تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 21:51
کد خبر : 7059

دعوا بر سر FATF و پاس گل انتخاباتی به رقبای دولت

دعوا بر سر FATF و پاس گل انتخاباتی به رقبای دولت

تعطیلی جلسه مجمع تشخیص که قرار بود چهارشنبه۱۸ فروردین FATF را بررسی کند، صدای بسیاری از طرفداران تصویب لوایح معطل مانده الحاق را درآورد.   در سوی مقابل البته مخالفان FATF مدعی‌اند، مجمع با فشار شدید دولت مواجه است تا در این باره تصمیم‌گیری کند.   به گزارش ایران مامن، اظهارنظر اعضای مجمع که با

تعطیلی جلسه مجمع تشخیص که قرار بود چهارشنبه۱۸ فروردین FATF را بررسی کند، صدای بسیاری از طرفداران تصویب لوایح معطل مانده الحاق را درآورد.

 

در سوی مقابل البته مخالفان FATF مدعی‌اند، مجمع با فشار شدید دولت مواجه است تا در این باره تصمیم‌گیری کند.

 

به گزارش ایران مامن، اظهارنظر اعضای مجمع که با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند نشان می‌دهد حتی اگر جلسه تشکیل می‌شد، کسب دو سوم آرای مورد نیاز برای تصویب FATF چندان محتمل نبود.

 

مخالفانی مثل «حسن مظفر» می‌گویند هنوز پاسخ دولتی‌ها به سوالات مجمع مجهول است و معدود موافقان FATF مثل «محمد صدر» معتقدند تصویب نشدن لوایح در این شرایط فقط کار کشور را سخت می‌کند.

 

در این میان، سخنان چند روز پیش «محمد شریعتمداری» وزیر کار دولت دوازدهم و رئیس ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» در سال ۹۶ در دفاع از FATF جالب توجه بود.

 

 

شریعتمداری اظهار داشته وقتی سال ۹۰، وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گفت FATF ضروری است کسی اعتراضی نکرد اما وقتی هشت وزیر این دولت نوشتند چه صداهایی که بلند نشد!

 

با توجه به این اظهارات بعید نیست که اکثریت مجمعی‌ها هم تصمیم‌گیری درباره FATF را به دولت بعدی بکشانند و بسیاری از رای دهندگان نیز به این نتیجه برسند شاید دولت همسو با اکثریت مجمعی‌ها کمتر در این زمینه کارشکنی کند؛ البته با توجه به افتراق در حال تشدید میان اصولگرایان، رفع اختلافات و ایجاد همصدایی میان نهادهای تصمیم‌گیرنده در دولت اصولگرا نیز با پرسش‌های زیادی روبرو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات