تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 12:24
کد خبر : 7350

سه‌گانه خبری درباره درگذشت سردار حجازی

سه‌گانه خبری درباره درگذشت سردار حجازی

درگذشت جانشین فرمانده سپاه قدس، باعث شد تا شایعات مختلفی شکل بگیرد چنان که سردار کوثری مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفته انتشار شایعات درباره سردار حجازی اقدام شیطانی دشمن است تا وانمود کنند در همه جا نفوذ دارند.   به گزارش ایران مامن، سردار «سیدمحمد حجازی» شامگاه ۲۹ فروردین در ۶۵ سالگی درگذشت و

درگذشت جانشین فرمانده سپاه قدس، باعث شد تا شایعات مختلفی شکل بگیرد چنان که سردار کوثری مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفته انتشار شایعات درباره سردار حجازی اقدام شیطانی دشمن است تا وانمود کنند در همه جا نفوذ دارند.

 

به گزارش ایران مامن، سردار «سیدمحمد حجازی» شامگاه ۲۹ فروردین در ۶۵ سالگی درگذشت و امروز در زادگاهش اصفهان به خاک سپرده شد.

 

پس از درگذشت سردار حجازی دویچه وله فارسی، روی «تناقش گویی» در سپاه انگشت نهاد و نوشت: روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای علت مرگ محمدحسین حجازی را «عارضه قلبی» اعلام کرده بود. این در حالی است که سخنگوی سپاه تنها یک روز پس از آن، مرگ او را به علت دیگری دانسته (شهادت بر اثر عوارض شیمیایی دوران جنگ) است. به نوشته این رسانه آلمانی، در شبکه‌های اجتماعی از ابتلای محمدحسین حجازی به کرونا نیز سخن رفته است.

 

 

و اما پست توئیتری فرزند شهید همت بر ابهامات در این زمینه دامن زد و مورد توجه ویژه رسانه‌های خارجی قرار گرفت. به نوشته ایندیپندنت فارسی با تناقض‌گویی مقامات، تردیدها درباره علت مرگ حجازی رو به افزایش است. این رسانه با اشاره به ترور سردار سلیمانی و شهید فخری زاده گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال «ترور» یا مرگ «مشکوک» را برجسته ساخت و چنین استدلال کرد نام محمد حجازی در یکی از مهمترین موضوعات مورد نگرانی اسرائیل یعنی تولید «موشک‌های نقطه‌زن» مطرح بود. آن هم در زمانی که  برآورد کابینه امنیتی اسرائیل در پایان نشست یکشنبه شب، احتمال قوی توافق جمهوری اسلامی و دولت بایدن برای بازگشت به برجام است.

 

رسانه سعودی العربیه  هم مدعی «مرگ مرموزجانشین سپاه قدس» شد و حجازی را «فرمانده سرکوبگر و پدرخوانده گروه‌های نیابتی» خواند.

 

رادیو فردا درگذشت سردار حجازی را دومین ضربه به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران ظرف ۱۶ ماه گذشته توصیف کرده و نوشته به نظر می‌رسد که نیروی قدس از آن زمان ضعیف‌تر شده و نفوذ منطقه‌ای آن کاهش یافته است.

با نگاهی به نحوه اطلاع‌رسانی فارسی‌زبان‌های خارجی از این واقعه طی دو شبانه روز اخیر می‌توان ۳ محور نمایش تضعیف سپاه، سردرگمی و ناهماهنگی در این نهاد و سناریوی اشراف اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در ایران را شاهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات