تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 17:07
کد خبر : 7771

آژانس دفاعی اروپا و مانورهای سایبری

آژانس دفاعی اروپا و مانورهای سایبری

رسانه های اروپایی به تازگی و به نقل از مقامات آژانس دفاعی اروپا (EDA) از برگزاری نخستین رزمایش سایبری به مدت دو روز با هدف ارتقای همکاری بین تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی (CERTS) بین هیجده کشور اروپایی خبر دادند.   این تمرین سایبری از راه دور و با حدود ۲۰۰ نفر شرکت کننده برگزار

رسانه های اروپایی به تازگی و به نقل از مقامات آژانس دفاعی اروپا (EDA) از برگزاری نخستین رزمایش سایبری به مدت دو روز با هدف ارتقای همکاری بین تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی (CERTS) بین هیجده کشور اروپایی خبر دادند.

 

این تمرین سایبری از راه دور و با حدود ۲۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد. آژانس دفاعی اروپا، هدف از برگزاری این رزمایش سایبری را ارزیابی توان و ظرفیت تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی و مشاهده پویایی مدیریت حادثه با تمرکز بر اشتراک اطلاعات به‌عنوان یک عامل کلیدی در دفاع سایبری عنوان کرده است.

 

گزارش ها حاکی از آن است بخش دوم این تمرین سایبری قرار است در ژوئن ۲۰۲۱ در کشور فرانسه برگزار شود و به عنوان اولین رویداد بخش عملی کنفرانس همکاری بین‌المللی اتحادیه اروپا تلقی خواهد شد.

 

در جریان این رزمایش یک وضعیت حمله سایبری شبیه سازی شد که طی آن مهاجمان حرفه‌ای مستقر در چندین کشور عضو آژانس دفاعی اروپا، علیه زیرساخت‌های حساس و تحت حفاظت کشورهای عضو دیگر اقدام کردند. علاوه بر این به‌عنوان بخشی از این وضعیت شبیه‌سازی شده، این رزمایش همچنین شامل برخی پلتفرم‌های نظامی خاص مانند سیستم کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و ایستگاه کنترل فضایی را نیز در بر می گرفت که نیاز به استفاده از راهبردهای نظامی داشت.

 

آژانس دفاعی اروپا اعلام داشته است که هدف از برگزاری این رزمایش، خارج شدن شرکت کنندگان از منطقه آسایش، درخواست از آن‌ها برای استفاده از تمام ابزارها و فرآیندهای ممکن به منظور مقابله با وضعیت بحرانی و ایجاد یک محیط تمرین غیر مستقیم واقعی است.


آژانس دفاعی اروپا در ژوئیه سال ۲۰۰۴ تشکیل شد تا سیاستگذاری های مربوط به امنیت و تواناییهای دفاعی کشورهای اروپایی را در بخش های مختلف توسعه و گسترش دهد. این آژانس همچنین بخشی از یک طرح شش ساله برای تقویت نظامی اتحادیه‌ اروپا از جمله ایجاد ۹ گروه جنگی نخبه برای استقرار سریع در مناطق بحرانی‌ بین‌المللی است. هماهنگی خرید تجهیزات نظامی، ارتقای تحقیقات دفاعی اروپا و توسعه و تهیه‌ تسلیحاتی اروپا از دیگر وظایف اصلی آژانس دفاعی اروپا به شمار می رود.

 

با توجه به نگرانی مقامات کشورهای اروپایی و غربی از افزایش حملات سایبری در سالهای آتی، در کشور آمریکا نیز در چند سال اخیر رزمایش های سایبری برگزار می شود. در ایالات متحده رزمایش طوفان سایبری (Cyber Storm) هر دو سال یک بار با هدف دفاع از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در برابر حملات سایبری به مدت سه روز برگزار می شود.

 

آخرین رزمایش در سال ۲۰۲۰ با حضور دو هزار شرکت‌کننده از بخش‌های خصوصی و دولتی آمریکا و کشورهای دیگر برگزار شد و یکی از گسترده‌ترین تمرین امنیت سایبری در آمریکا نیز محسوب می شود. در این رزمایش یک حمله همه‌جانبه به بخش‌های مختلف که عموماً از حملات سایبری دشمنان در دنیای واقعی الگوبرداری شده طراحی می شود تا سرعت، دقت و هماهنگی بخش های مختلف امنیت سایبری آمریکا در مواجهه با حملات سایبری و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی محک زده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات