تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 15:43
کد خبر : 8020

ناسازگاری اصولگرایانه با جلیلی

ناسازگاری اصولگرایانه با جلیلی

سعید جلیلی تلاش دارد تا سنگ زیرین آسیاب اصولگرایی باشد. او چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود مطالب سیدابراهیم رئیسی، زاکانی، ضرغامی، رستم قاسمی و سعید محمد را بازنشر داد تا عامل «وحدت گفتمانی» میان این کاندیداها باشد. وی پیشتر گفته بود نامزدهای همسو با جریان انقلاب «هم افزا» خواهند شد.   صرف‌نظر از

سعید جلیلی تلاش دارد تا سنگ زیرین آسیاب اصولگرایی باشد. او چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود مطالب سیدابراهیم رئیسی، زاکانی، ضرغامی، رستم قاسمی و سعید محمد را بازنشر داد تا عامل «وحدت گفتمانی» میان این کاندیداها باشد. وی پیشتر گفته بود نامزدهای همسو با جریان انقلاب «هم افزا» خواهند شد.

 

صرف‌نظر از مواضع اعلامی، رفتار سیاسی نواصولگرایان و قالیبافی‌ها، طیف غالب بر تشکیلات جبهه پایداری و به‌خصوص اصولگرایان سنتی نشان می‌دهد نگاه مثبتی به جلیلی ندارند.

در این میان، علی لاریجانی هم حملات تندی را متوجه جلیلی کرده است. بعد از توئیت جلیلی که نوشته بود «کشور را با نمایش اداره نمی‌شود … شمار کارنامه خودتان را ارائه بدهید! ۱۲ سال رییس مجلس بودید!!»، پاسخ لاریجانی چنین بود: مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند. شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان یار کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر «مواضع خطرناک» شما را گردن بگیرند.

 

پیش از این مشابه چنین حملاتی را علی اکبر ولایتی در مناظرات سال ۹۲ متوجه جلیلی کرده و گفته بود: بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، آنچه مردم می‌بینند این است که شما چند سال است مسوول پرونده ی هسته‌ای هستید، یک قدم هم پیش نرفته‌ایم، تحریم ها بیشتر شده و هر روز فشارش بر روی مردم می‌آید. …دیپلماسی این نیست که در داخل کشور خودمان طوری وانمود کنیم که ما اصولگرا هستیم اما اصولگرایی این نیست که انسان انعطاف‌ناپذیر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات