تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 15:29
کد خبر : 8911

رقص دلتا در شهرهای ایران/ علائم کرونای هندی چیست؟

رقص دلتا در شهرهای ایران/ علائم کرونای هندی چیست؟

در حالی که بخش مهمی از اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح زمان‌بندی‌های واکسنی اختصاص یافته که البته ماه به ماه به تعویق افتاده، رئیس جمهوری امروز روند برگزاری انتخابات و سفرهای تابستان و عید فطر را زمینه‌ساز گسترش کرونا دانست. سخنگوی ستاد هم به افت رعایت پروتکل‌ها به زیر ۷۰درصد اشاره کرده

در حالی که بخش مهمی از اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح زمان‌بندی‌های واکسنی اختصاص یافته که البته ماه به ماه به تعویق افتاده، رئیس جمهوری امروز روند برگزاری انتخابات و سفرهای تابستان و عید فطر را زمینه‌ساز گسترش کرونا دانست. سخنگوی ستاد هم به افت رعایت پروتکل‌ها به زیر ۷۰درصد اشاره کرده است.

 

سخنگوی ستاد کرونا امروز اظهار داشت تاکنون ۲میلیون نفر دوزهای اول و دوم و ۴میلیون نفر دوز اول را تزریق کرده‌اند.

 

و اما در تازه ترین نقشه رنگبندی ۹۲ شهر کشور از لحاظ وضعیت کرونا قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر زرد اعلام شده اند.

 

سوای این اظهارنظرهای رسمی، ویژگی‌ها و تبعات نوع جدید کرونا سوالات زیادی را برانگیخته است. قبلا گفته می‌شد کرونای انگلیسی ۷۰درصد بیشتر از نوع چینی سرایت دارد و حالا متخصصان می‌گویند نوع هندی ۴۰درصد بیشتر از انگلیسی مسری است.

 

و اما درباره علائم، در حالی که پیشتر عطسه و آبریزش بینی جزو علایم نوع چینی نبود و بیشتر روی تب و سرفه خشک تاکید می‌شد، اینک در دلتای هندی آبریزش بینی، تب و گلو درد (مشابه سرماخوردگی) سه علامت اصلی عنوان می‌شود؛ همچنین تعریق و نیاز بدن به آب فراوان یکی از علائم بیماری کرونای هندی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات