تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 23:32
کد خبر : 9023

مذاکرات وین زیر ضرب اورانیوم ۲۰درصدی

مذاکرات وین زیر ضرب اورانیوم ۲۰درصدی

*پس از اعلام تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصدی از سوی جمهوری اسلامی، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مدعی شدند ایران به این محصول نیازی ندارد و کاربردهای نظامی آن مذاکرات وین را تهدید می‌کند. نماینده دیپلماتیک ایران در وین اما گفته ۸۰۰هزار بیمار در ایران به این محصول نیاز دارند.   *با وجود گره

*پس از اعلام تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصدی از سوی جمهوری اسلامی، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مدعی شدند ایران به این محصول نیازی ندارد و کاربردهای نظامی آن مذاکرات وین را تهدید می‌کند. نماینده دیپلماتیک ایران در وین اما گفته ۸۰۰هزار بیمار در ایران به این محصول نیاز دارند.

 

*با وجود گره خوردن مذاکرات وین، یک مقام اسرائیلی به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته احتمالا مذاکرات وین در دوره روحانی به فرجام برسد و بازگشت آمریکا به برجام حتمی است.

 

*روحانی ضمن ابراز تاسف بابت خاموشی‌ها تصریح کرد ۲۰هزار مگاوات تولیدشده برق در دوره این دولت نادیده گرفته شده و چین و آمریکا هم دچار مشکل بی‌برقی شده‌اند. وزیر نیرو هم امروز در حیات دولت بابت اوضاع برق از مردم عذرخواهی کرد.

 

*در حالی که روحانی باز هم تبعات تحریم‌ها و نپیوستن به FATF  را به عنوان عاملی اصلی در مشکلات مردم و کشور عنوان کرد، معاون قضایی دادستان کل اظهار داشت آمریکا با FATF   می‌خواهد پشت صحنه ناموس ما را ببیند.

 

*بر اساس دستور دولت ادارات دولتی تا پایان مردادماه بخاطر صرفه‌جویی در مصرف برق تعطیل خواهد بود از جمله فردا بانکی‌ها بر سر کار نخواهند رفت.

 

*وزیر امور خارجه هند در حضور محمدجواد ظریف و علی باقری جانشین احتمالی وی، با رئیسی دیدار کرد. همچنین قرار است وزیر خارجه ژاپن پس از تحویل دولت به دیدار رئیسی بیاید.

 

*امروز اجلاس گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان طالبان و دولت کابل در تهران برگزار شد.

 

*به رغم اعلام کاهش خاموشی‌ها، امروز قطعی برق در جنوب غربی تهران وارد ۶ ساعت شد.

 

*همزمان با ادامه تجمعات اعتراضی کارگران پارس جنوبی در عسلویه، کشاورزان شرق اصفهان در واکنش به بی‌آبی دام‌هایشان را مقابل استانداری سلاخی کردند. حسین راغفر اقتصاددان اعتراضات کارگری را تا حدی شبیه به سال ۵۷ توصیف کرده است.

 

*میزان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران ۱۰۰هزار میلیارد تومان اعلام شد.

 

*رئیس شورای عالی نظام‌پزشکی درباره وقوع اپیدمی اضطراب در ایران هشدار داد.

 

*وزارت اطلاعات از انهدام یک شبکه قاچاق واکسن تقلبی خبر داد.

 

*به توصیه دامپزشکی تهران، شهروندان فقط تخم مرغ‌های نگهداری‌شده در یخچال را خریداری کنند.

 

*به گزارش ایران مامن، برکناری رئیس سازمان هواپیمایی، ماجرای عصبانیت گزارشگر صداوسیما از تذکر حجابی، تبعات لو رفتن پاسخ‌های کنکور و امتحانات نهایی در کانال‌های تلگرامی، اعلام استقبال عده‌ای از مردم از تنقلات و بیسکوئیت‌های میلیونی، ترور رئیس جمهوری هائیتی و اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور حوزه دریای کارائیب از دیگر موضوعات مورد توجه کاربران مجازی و رسانه‌ها بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات