تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 9:36
کد خبر : 9128

هکرها دست از سر دولت آمریکا برنمی‌دارند

هکرها دست از سر دولت آمریکا برنمی‌دارند

همچنان که سال ۲۰۲۰ حملات سایبری گسترده‌ای به تعداد زیادی از آژانس ­ها و نهادهای فدرال ایالات متحده صورت گرفت،  پیش‌بینی کارشناسان و محققان امنیت سایبری مبنی بر اینکه سال ۲۰۲۱ یکی از خطرناک­ترین سال‌های دهه اخیر در حوزه امنیت سایبری خواهد بود، با انتشار اخباری درخصوص حمله سایبری به چند نهاد فدرال آمریکا به

همچنان که سال ۲۰۲۰ حملات سایبری گسترده‌ای به تعداد زیادی از آژانس ­ها و نهادهای فدرال ایالات متحده صورت گرفت،  پیش‌بینی کارشناسان و محققان امنیت سایبری مبنی بر اینکه سال ۲۰۲۱ یکی از خطرناک­ترین سال‌های دهه اخیر در حوزه امنیت سایبری خواهد بود، با انتشار اخباری درخصوص حمله سایبری به چند نهاد فدرال آمریکا به واقعیت تبدیل شد.

 

رسانه­ های آمریکایی به نقل از مقامات آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا موسوم به «سیسا» با انتشار گزارش‌های مختلفی مدعی شده­ اند که تنها در ماه مارس سال جاری میلادی پنج نهاد دولتی در آمریکا در جدیدترین حملات سایبری توسط گروه های هکری ناشناس مورد حمله قرار گرفته ­اند.

 

«مت هارتمن» (Matt Hartman) معاون اجرایی سیسا در مصاحبه ­ای با شبکه خبری سی ­ان ­ان اظهار کرده است که این آژانس با تمامی نهادهای دولتی ذی­ربط در خصوص ارزیابی ماهیت و عوامل این حمله سایبری و همچنین میزان خسارت ناشی از آن همکاری خواهد کرد تا بر اساس آن طرح پشتیبانی و واکنش به این حملات را ارائه دهد.

 

مقامات سیسا دست‌کم از پنج نهاد غیرنظامی فدرال نام برده ­اند که از ابزارهای مختلف شرکت «پالس سکیور» ( Pulse Connect Secure Integrity Tool ) استفاده کرده ­اند و در حال حاضر نیز نشانه‌هایی از دسترسی غیرمجاز بالقوه به این نهادها شناسایی شده است.

مقامات سیسا همچنین به سایر سازمان‌های دولتی آمریکا هشدار داده ­اند تا طرح‌های دفاعی موثر برای مقابله با آسیب‌پذیری ناشی از محصولات شرکت پالس سکیور که از ۳۱ مارس سال جاری مورد استفاده قرارگرفته‌اند، پیش­ بینی و عملیاتی سازند.

 

گزارش ­ها حاکی از آن است در تاریخ ۲۱ آوریل پس ‌از آنکه شرکت امنیت سایبری «ایوانتی» (Ivanti) آسیب‌پذیری‌های محصولات شرکت پالس را افشا کرده بود، شرکت امنیت سایبری «فایرآی» نیز  نسبت به این آسیب‌پذیری‌ها هشدار داد که در نهایت سبب شد سیسا با ورود به این پرونده به چند نهاد فدرال که از طریق چهار آسیب‌پذیری محصولات شرکت فوق مورد حمله قرار گرفته بودند، کمک کند.

 

طی چند سال اخیر تعداد و دامنه حمله­ های سایبری به زیرساخت‌های سایبری آمریکا به معضل بزرگ شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی آمریکایی تبدیل شده است و در این راستا چندی پیش رسانه ­های آمریکایی بعد از انتشار گزارش پایگاه خبری «کربز­آن سکیوریتی» (KrebsOnSecurity) مبنی بر حمله سایبری بزرگ هکرهای چینی به شرکت مایکروسافت از طریق  نرم‌افزار «اکسچنج سرور» (Exchange Server) این شرکت، از تشکیل تیم سایبری ویژه توسط دولت جو بایدن برای مقابله موثر با حملات سایبری خبر دادند.

 

در این حمله سایبری به شرکت مایکروسافت هکرها حدود ۳۰ هزار شرکت دولتی و تجاری آمریکایی را با ورود به شبکه آن‌ها هک کرده بودند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات