تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 15:48
کد خبر : 9946

هشدار درباره تحلیل آماری خطا و خوددرمانی کرونا

هشدار درباره تحلیل آماری خطا و خوددرمانی کرونا

بعد از انتشار گزارشی با این مضمون که بیش از ۲۰۰۰ نفر از افراد دریافت‌کننده دوز دوم واکسن کرونا جان‌خود را از دست داده‌اند، رییس کمیته واکنش سریع اپیدمی کرونا گزارش مزبور را پراشتباه خواند و بخش‌هایی از آن را زیر سوال برد.   به گفته دکتر حمید سوری، تحلیل آمار در حیطه فعالیت مرکز

بعد از انتشار گزارشی با این مضمون که بیش از ۲۰۰۰ نفر از افراد دریافت‌کننده دوز دوم واکسن کرونا جان‌خود را از دست داده‌اند، رییس کمیته واکنش سریع اپیدمی کرونا گزارش مزبور را پراشتباه خواند و بخش‌هایی از آن را زیر سوال برد.

 

به گفته دکتر حمید سوری، تحلیل آمار در حیطه فعالیت مرکز مدیریت آمار فناوری اطلاعات نیست و پخش گزارش مزبور می‌تواند بر استقبال مردم از واکسیناسیون حداکثری اثر مخرب بگذارد.

 

در این میان، دیدبان حقوق بشر هم درباره اوضاع اپیدمی در ایران بیانیه‌ای صادر و تصریح کرده که عدم شفافیت و سوء مدیریت در مهار کرونا در کنار عواملی چون ممنوعیت‌های خرید واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی باعث اوضاعی بحرانی شده است.

 

از سوی دیگر احمد مهری اپیدمیولوژیست درباره خوددرمانی کرونا هشدار داده و اظهار داشته اکثر بیماران بدحالی که فوت می‌کنند یا دیر به پزشک مراجعه کرده‌اند یا درمان‌های خانگی را بدون مراقبت و مراجعه زودهنگام انجام داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات