تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 20:37
کد خبر : 13983

سیاه بازی در متروپل

سیاه بازی در متروپل

با وجود اینکه هنوز بسیارند کسانی که چشم و حواسشان شش دانگ روی صفحه تلفن همراه و نمایش شاخ‌های اینستاگرامی و جلوه‌گری سلبریتی‌ها دوخته می‌شود اما در سوی دیگرِ ماجرا، سطح نفرت هم از این دسته انگشت نما افزایش می‌یابد.   در انتشار این نفرت، رسانه‌های سنتی بر آتش ماجرا می‌‍دمند مانند گزارشی که اخیرا

با وجود اینکه هنوز بسیارند کسانی که چشم و حواسشان شش دانگ روی صفحه تلفن همراه و نمایش شاخ‌های اینستاگرامی و جلوه‌گری سلبریتی‌ها دوخته می‌شود اما در سوی دیگرِ ماجرا، سطح نفرت هم از این دسته انگشت نما افزایش می‌یابد.

 

در انتشار این نفرت، رسانه‌های سنتی بر آتش ماجرا می‌‍دمند مانند گزارشی که اخیرا صدا و سیما درباره هوچیگری مجازی «مستر تستر» منتشر ساخت و البته باعث شد آن‌هایی هم که او را نمی‌شناختند با چهره و شغلش آشنا شوند.

 

بخش مهمی از تشدید احساسات منفی درباره انگشت‌نماهای مجازی یا بازیگران و فوتبالیست‌ها و فلان‌های صاحب‌نام، مربوط به رفتار خودِ آن‌ها است مثلا در جایی که انتظار می‌رفت سلبریتی‌ها با مردم آبادان و قربانیان متروپل همدردی نشان دهند، جلوه‌گری تعدادی از بازیگران روی فرش قرمز «جشنواره کَن» به اوج رسید بدون کوچکترین اشاره‌ای به فاجعه آبادان.

 

شمار زیادی هم در واکنش به رخدادهای کَن، در گیر و دار اولین روزهای آواربرداری متروپل برای تبریک جایزه بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» از یکدیگر سبقت می‌گرفتند؛ از رئیس دفتر دولت اصلاحات و چهره‌های شاخص این جریان تا بازیگرانی که هنوز سکه‌های صدا و سیما در جیبشان جرنگ جرنگ صدا می‌کند.

 

نکته جالب‌تر اینکه بعضی از سلبریتی‌ها همزمان که تصاویر خندانشان در عروسی ساسی مانکن منتشر می‌شد با مردم آبادان ابراز همدردی می‌کردند.

 

 

در مجموع اما دور بودن آبادان از تهران باعث شد تا همچون حادثه پلاسکو سیلی از  سلبریتی‌ها برای گرفتن سلفی به سمت ویرانه‌های متروپل راه نیافتد. با این حال انگشت‌شماری که نزدیک یا فرصت‌طلب‌تر بودند توانستند عکس‌هایی یادگاری را از خود و متروپل به ثبت برسانند.

 

 

در روزهای آواربرداری که بسیاری چشم به ویرانه‌ها دوخته بودند تا ببینند چه زمانی جنازه عزیزانشان از زیر خروارها سنگ و آهن و بتون خردشده بیرون کشیده خواهد شد، تعدادی از سلبریتی‌های جنوبی کم‌کاری پایتخت‌نشینان را جبران و عکس‌هایی هنری روی آوارهای ریخته شده بر جنازه ثبت کردند.

 

در همین فضا، یکی از شاخ‌های بومی با سگ‌هایش جهت کمک به امدادگران در خیابان امیری حاضر شد اما با ممانعت نیروهای هلال‌احمر اجازه‌ای برای جولان سگ‌ها نیافت. در میان اطلاعات ضد و نقیضی که در فضای مجازی در این باره منتشر می‌شد نهایتا مشخص نشد که آیا «عدنان مطوری» توانست با سگ‌هایش برای کمک به امدادگران موثر باشد یا خیر.

 

 

حواشی شاخ‌ها و صفحه‌داران مجازی در ارتباط با متروپل کم نبود؛ از بازنشر اظهارات «محمود انوشه» که چندی پیش در تحسین و تمجید از «حسین عبدالباقی» به عنوان نماد موفقیت و کارآفرینی سنگ تمام گذاشته بود تا خواننده ماکان بند که در کنسرتش خواسته بود حضار کشته‌شدگان آبادان را با دست و جیغ و هورا تشویق کنند.

 

 

در این میان، تصاویر شهروندان ناشناخته‌ای که هر کدام به وسع خود کوشیدند در برداشتن آوار متروپل و همدردی با خانواده بازماندگان این حادثه قدمی بردارند هم تا حدی امکان انتشار یافت تا بخشی از احساسات منفی ناشی از سیاه بازی جماعت انگشت نما را بشوید و ببرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات